M
moondance
Min ena hästs träck & urin luktar lite 'konstigt'. Jag vet inte direkt hur jag ska förklara det. Men det luktar helt enkelt 'konstigt', en helt annorlunda lukt än vad det brukar göra. Direkt när man sticker in näsan i denna hästens box så luktar det helt 'konstigt', jag kan som sagt inte riktigt förklara hur det luktar, men det luktar inte 'normalt' iallafall. Hästen står på halm, inte bädd & den har ett avlopp där urinen rinner ner i. Jag har aldrig vart med om denna 'konstiga' lukt innan & denna hästen har stått i denna boxen i ca 2 år & det är först nu jag har börjat känna denna lukten. Sen när jag har mockat & så, då känner jag ju denna lukten med om jag luktar direkt på träcken & urinen, färgerna ser helt normala ut. Det har vart såhär i några veckor nu. Jag har skickat iväg träck & urin för prov. Men vad kan det vara egentligen???? Det står 9 hästar till i detta stall & INGEN av dom andra har denna 'speciella lukt' i sin träck & urin. Vad tror ni, någon som har några idéer på vad det kan vara som gör att det luktar så 'mysko'???? Alla svar tas tacksamt emot!!!!