Träcken & urinen - luktar 'konstigt'

M

moondance

Min ena hästs träck & urin luktar lite 'konstigt'. Jag vet inte direkt hur jag ska förklara det. Men det luktar helt enkelt 'konstigt', en helt annorlunda lukt än vad det brukar göra. Direkt när man sticker in näsan i denna hästens box så luktar det helt 'konstigt', jag kan som sagt inte riktigt förklara hur det luktar, men det luktar inte 'normalt' iallafall. Hästen står på halm, inte bädd & den har ett avlopp där urinen rinner ner i. Jag har aldrig vart med om denna 'konstiga' lukt innan & denna hästen har stått i denna boxen i ca 2 år & det är först nu jag har börjat känna denna lukten. Sen när jag har mockat & så, då känner jag ju denna lukten med om jag luktar direkt på träcken & urinen, färgerna ser helt normala ut. Det har vart såhär i några veckor nu. Jag har skickat iväg träck & urin för prov. Men vad kan det vara egentligen???? Det står 9 hästar till i detta stall & INGEN av dom andra har denna 'speciella lukt' i sin träck & urin. Vad tror ni, någon som har några idéer på vad det kan vara som gör att det luktar så 'mysko'???? Alla svar tas tacksamt emot!!!! ;)

Sv: Träcken & urinen - luktar 'konstigt'

Kan det vara en infektion? Det ska bli spännande o se vad du får för svar på proverna.

Bytt foder? Katter som kissar i boxen?
Jag har ingen aning....... spånar vilt....

Foderreaktion, hingst eller sto - byte av boxgranne med flirtfaktor, spånbyte eller som sagt var infektion.
Ska bli intressant att höra forsättningen...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Hästvård Jag har nyligen fått hem en äldre häst, haft han en vecka, 18 år. Pigg och vaken häst, fin i päls och äter bra. Märkt nattetid att han...
Svar
7
· Visningar
2 929
Senast: lovehorses
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 790
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama