TR-fråga: Klädsel framhoppning.

jerseyko

Trådstartare
Får man rida i kortärmat på framhoppningen? Typ:
130265_01.jpg

Och sen ta på sig kavajen innan man går in på banan.

Det enda jag kan hitta i TR:
Klädsel ska under tävlingsritten och vid prisutdelning vara :
Det är inte tillåtet att rida med något klädesplagg med kapuschong eller huva på
framhoppningen.

Tävlingsritten för mig är under tiden klockan tickar.

Sv: TR-fråga: Klädsel framhoppning.

Ja det får du!

Nu vet jag att du inte är under 18, men de som är det måste även ha säkerhetsvästen på!

Nu när det är så varmt som det är, är många domare snälla och tillåter att man rider utan kavaj även under ritten, uppskattas mycket :D

Det var lite blåsigt så kavajen åkte på ändå. Men då vet jag till nästa gång om det är varmare då :D

Det är bara tillåtet att hoppa i långärmad skjorta (om domaren sagt ok till att ta av jackan). Kort ärm är väl bara ok i dressyr?

nej dommaren kan tillåta att man hoppar i kortärm när det är varmt.

Kort eller lång ärm är inte reglerat i TR men många överdomare kräver lång ärm av säkerhetsskäl.

Tack:) Det förklarar saken.
Vet bara att härom veckan när ungen tävlade i hettan så sa domaren att det var ok utan kavaj om man hade långärmat.

Det är tydligen olika för ponny å stor häst. För har man säkerhetsväst måste man tydligen ha långärmat.

Tävlar man inom Skånedistriktet skall man ha långärmat under säkerhetsvästen. Rider du utan väst får du än så länge ha kortärmat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 051
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 747
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 257
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar