TR-ändringar 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.

viola66

Trådstartare
I hoppning blir det obligatoriskt för junior- och ponnyryttare att bära säkerhetsväst på tävling. Kraven på västen är desamma som i fälttävlan, dvs Nivå 3 Lila - skydd för ridning, tävling och arbete med hästar.
ursäkta om jag verkar korkad nu ponnyryttare förstår jag men vad menas med juniorer,vilken åldersgrupp är det? :confused:

Sv: TR-ändringar 2008

Woho, äntligen! :bow:

Juniorer är man tom det år man fyller 18. (Alla under 18 rider ju inte ponny)

I hoppning blir det obligatoriskt för junior- och ponnyryttare att bära säkerhetsväst på tävling. Kraven på västen är desamma som i fälttävlan, dvs Nivå 3 Lila - skydd för ridning, tävling och arbete med hästar.
ursäkta om jag verkar korkad nu ponnyryttare förstår jag men vad menas med juniorer,vilken åldersgrupp är det? :confused:

fattade själv nu att det var till det år man fyller 18...

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN

nu ska jag börja med dressyr... :o

Yes tur att jag fyller 18 snart då. :banana:

Nej men det är väl bra att man inför en sådan regel. Enkel livförsäkring.

jag tycker man ska få välja själv faktiskt ! :D

Jättebra regel! Jag rider alltid med säkerhetsväst oavsett vad jag och pållen hittar på. Mkt bra och enkel livförsäkring, som sagt ovan. Tycker att det är konstigt att man inte använder det, tycker att det är lika självklart som hjälm!
Men jag har inte alltid använt säkerhetsväst... Börjat med det på senare tid, då jag blivit både äldre och klokare!

Haha ja det tycker egentligen jag med. Jag tycker att man känner sig som en tennsoldat med väst.. :o

Det tyckte jag också i början, men nu när jag tillbringar större delen av dagen med hingstar 2-4 år är jag bara glad att ha den! :D

Måste man följa det svenska TR om man är utomlans och tävlar?

japp :D haha xD

jag tror iaf jag flyttar ner till spanien och rider sunshine tour :D för där e varmt också XD haha 3 månader borta bara på det xD

kan man protestera?

men, nej! :crazy: jag tycker man ska få välja själv.
menmen, det har väl sina fördelar.

Bra regel tkr jag! :) Nu finns det så smidiga och sköna västar, så alla ska nog hitta ngt som passar :)

Rider personligen alltid med väst, har en RS 2000 som är himla smidig.
Tycker att det är lika självklart som hjälm.

Herrejösses. :eek: :crazy:
Vilken tur att man inte längre är junior.

Förresten, hur ska de ha koll på om man är junior? Ska man visa leg eller? :p

Haha snart kommer alla "icke myndiga" gå runt med falskt leg.

Vänta vilken utmärkt ide, jag ska börja sälja falskt leg, jag kommer bli rik. :devil:

haha xD då beställer jag gärna ett av dig .. jag är 19 ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tävling Från förbundets hemsida.
Svar
6
· Visningar
1 257
A
Fälttävlan Hej, vad jag har läst i både hopp och fälttävlans TR så måste man ju ha kavaj från och med regional tävling. och de tävlingar jag...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: Axtelius
·
A
Hoppning Hej, vad jag har läst i både hopp och fälttävlans TR så måste man ju ha kavaj från och med regional tävling. och de tävlingar jag...
Svar
10
· Visningar
1 308
Senast: Jardina
·
Z
Dressyr I ändringarna för dressyr TR 2007 står det: Mom 221 Rad 1-5 samt 7de stycket Sporrar…. ändras till: Klädsel under ritten är...
2
Svar
37
· Visningar
3 655
Senast: Akustik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV