B
benjamin
Min 12-åriga dotter har under senaste veckorna varit OTROLIGT disträ och glömsk. Hon kommer knappt ihåg något man bestämt. Saker man kommer överens om på morgonen är bortblåsta på eftermiddagen. "Hon har aldrig hört att jag sagt det".
Det kan vara jätteviktiga saker eller roliga saker som gäster på besök som hon längtat efter. Några timmar senare är det som bortblåst.
Varför gör hon så här? Hur gör jag för att hon ska börja komma i håg igen? Känner någon igen det här betéendet? (Hon är alltså inte småglömsk.)
Mina teorier: 1.Hon har det jobbigt i nya skolan.
2. Jobbigt med hästansvaret
3. mobiltelefonen och mp3spelaren
4. allvarlig hjärnsjukdom
Vad ska jag göra? Ska jag ge henne friare tyglar, skicka med lappar, styra upp eftermiddagarna med schema( åka hem från skolan, göra läxor, åka till stallet mm), Sluta med hästarna ett tag?
Tacksam för råd
Det kan vara jätteviktiga saker eller roliga saker som gäster på besök som hon längtat efter. Några timmar senare är det som bortblåst.
Varför gör hon så här? Hur gör jag för att hon ska börja komma i håg igen? Känner någon igen det här betéendet? (Hon är alltså inte småglömsk.)
Mina teorier: 1.Hon har det jobbigt i nya skolan.
2. Jobbigt med hästansvaret
3. mobiltelefonen och mp3spelaren
4. allvarlig hjärnsjukdom
Vad ska jag göra? Ska jag ge henne friare tyglar, skicka med lappar, styra upp eftermiddagarna med schema( åka hem från skolan, göra läxor, åka till stallet mm), Sluta med hästarna ett tag?
Tacksam för råd