Status
Stängd för vidare inlägg.
C

corona

Sonen ser ut som om någon har målat honom med tip-ex i munnen...på insidan av läpparna och kinderna.
Det går inte bara torka bort.
Skulle kunna få bort det om jag krafsade lite med nageln, men det vill jag inte.

Mina bröstvårtor har dessutom blivit signal-gris-rosa och torra. Det har gått så långt att de har spruckit och amningen är en plåga.

Kan det vara torsk?
Har försökt få tag på ngn sköterska på BVC, men jag får aldrig ngt svar :mad: (har försökt många dgr, under telefontid).

Har köpt vichyvatten som jag penslar N´s mun och mina bröstvårtor med.
Men hur gör man egentligen?
När ska man pensla? Hur ofta? Hur mycket? Hur länge?
Hur länge kan man använda samma vichyvatten-flaska?
 
Sv: Torsk?

Plågas inte i onödan om det inte vänder fort.

Det finns medicin du borde kunna få via MVC som heter Mycostatin för både bröstvårtor och barnmunnar.

Mammor kan ev också få tabletter för att snabbt läka ut svampen.

MAILA Bvc, det snabbaste sättet ! Du har varit där nån gång så du har ett sköterskenamn?

Adressen brukar vara förnamn.efternamn@landstingetsdomännamn.se
 
Sv: Torsk?

Jo, jag har varit där så jag har ett namn på sköterskan som är "min".

Får försöka maila.
Ska nämligen inte dit förrens nästa måndag.

Tack för hjälpen!
 
Sv: Torsk?

Det är torsk, så gott som säkert... Se till att få komma till BVC innan framförallt du får allt för ont av det!

Vi provade vichyvatten men det fungerade INTE. Fick penslat med ngt lila medel på både mig och dottern, och efter 5-6 behandlingar var det borta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag och en vän blir inte kloka på detta! Jag hade problem med torsk när jag ammade dottern. Körde jag med vishyvatten innan och efter...
2
Svar
30
· Visningar
5 846
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp