biffen

Trådstartare
Vad är rimligt att betala för en begagnad Torsion?
Har hittat en men vet inte hur pass prisvärd den är.

Sv: Torsion

Det beror ju på hur pass gärna du vill ha just en sådan sadel. Kolla på www.torsion.se så ser du ju vad nypriserna ligger på och så har de även en del begagnade sadlar. Du kan ju jämföra med dem.
Tänk på att du kanske måste ha en specialpad till också, om det inte ingår i priset.

Nu finns det ju ganska många olika bomfria sadlar och snart kommer utbudet att vara ännu större. Om du vet att du vill ha en torsion är ju frågan bara hur mycket sadeln är värd för dig...

Sadeln är ett år gammal o mkt fin. Det medföljer en pad, men inga andra tillbehör.
Kostar drygt 3000:- så det verkar vara ok tycker jag.

Nu vet jag ju inte vilken modell det är, men generellt sett så låter det som ett ok pris. Om inte annat kan du säkert sälja den och få ut ungefär samma pris. Tillbehör brukar oftast inte generera ett så mycket högre pris, eftersom man kanske i alla fall vill ha andra, och de är dessutom inte så dyra att köpa.

Om du köper sadeln, hoppas att du blir nöjd!

Mvh
Frida

Det tycker jag är ett bra pris. Jag gav 5500 för en begagnad och då ingick det en padd, inte deras standard utan en annan som påminner.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 045
Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Aleel
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 855
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka