Törs jag skriva denna tråd?

ylvaaskersund

Trådstartare
I söndags var jag och tittade på kallbldsdressyr!:laugh: Jätteroligt, det blev en jämn tävling där alla tävlade med samma sorts hästar.

Har någon hört talas om en tävling för enbart travare? Hoppning eller dressyr?

Nu ska det bli spännande vart tråden hamnar, en disskusion om travarens icke vara eller vara, eller om tråden får handla om min fråga;):D

Sv: Törs jag skriva denna tråd?

Ja, svenska ridtravarföreningen brukar väl anordna ridtravartävlingar tror jag.
Vet att det finns i allafall.

Ja, Ridtravarförbundets tävlingar är bara för travare, varm- och kallblodiga.
Har varit på flera såna dressyrtävlingar med min travare och det är väldigt trevligt faktiskt...man får mäta sin häst mot mer "jämbördiga" hästar än på en vanlig dressyrtävling, de flesta travare har ju svårt att hävda sig just gångartsmässigt mot halvblod, även om de absolut kan lära sig att utföra alla rörelser korrekt.

Hoppning däremot tävlar vi gärna i "vanlig" konkurrens :)

Senast ändrad:

Nja, jag tror alla raser är välkomna även på "ridtravarnas" tävlingar. Iaf här hos oss. :)

Inte dem som förbundet ordnat väl? I annat fall faller ju hela idén med egna tävlingar :p
I vårt distrikts tävlingar har andra raser fått vara med utom tävlan...kanske så du menade också?

Näe alla raser fick vara med i somras när jag var med och hoppade på ridtravarnas träningstävling iaf. ;o

Har för mig att ridtravarförbundet hade en sån tävling för bara travrae (kall och varmblod) på kvinnersta för några år sen. Både hopp och dressyr har jag för mig.

Hade tänkt åka och kolla i askersund, men sen hade vi annat för oss så det blev inte av :cry:

Har för mig att ridtravarförbundet hade en sån tävling för bara travrae (kall och varmblod) på kvinnersta för några år sen. Både hopp och dressyr har jag för mig.

Hade tänkt åka och kolla i askersund, men sen hade vi annat för oss så det blev inte av :cry:

Det var jättetrevligt på tävlingen i Askersund, synd att du inte kunde komma!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 236
Senast: Enya
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 901
Senast: TinyWiny
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 890
Senast: Lycan
·
Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
2 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka