G
Gisburne
Behöver lite råd. Som flera säkert läst så dog min hingst i somras, utan någon egentlig förklaring. Proverna visade akut blodbrist, inte förgiftning, men vissa symptom stämmer överrens med förgiftning i alla fall. (Svettningar, skakningar, etc.) Hagen han gick i under 2 veckor innan han dog har stått orörd sen dess, för jag har inte vågat släppa dit någon häst i rädsla att det faktiskt är nåt giftigt där. (Förra hösten, vintern och våren gick det hästar där utan problem.) Både jag själv, mamma (som kan "allt" om växter) och pappa har gått flera varv i hagen med Floran i högsta hugg, utan att hitta nåt konstigt, giftigt eller annat.
Skulle nu, rätt akut, behöva använda den hagen, eftersom den andra är lerig och upptrampad. Men jag är skakis! Hur hade ni gjort? Använt hagen nu eller väntat tills allt förhoppningsvis har frusit ner i januari-februari? Eller hade ni aldrig mer vågat använda den?
Jag är kluven...
Skulle nu, rätt akut, behöva använda den hagen, eftersom den andra är lerig och upptrampad. Men jag är skakis! Hur hade ni gjort? Använt hagen nu eller väntat tills allt förhoppningsvis har frusit ner i januari-februari? Eller hade ni aldrig mer vågat använda den?
Jag är kluven...