Okej! Superbra! Men hur ska jag göra då? VIlka tester ska jag beställa hem. Det för luftvägar till SVA förstår jag. Ska jag ta det andra därifrån också (det som kollar bandmask) eller kolla masken? Hon är nyligen avmaskad med Milbemax, för någon vecka sen.
Antingen tar du båda hos SVA eller så skickar du enbart för luftvägsparasiter dit och mag-tarmparasiter till Kolla Masken. Men enklast är väl att skicka allt till SVA och ta träckprov i 3 dagar, men beställa för både mag-tarmparasiter och luftvägsparasiter - då bör dom kunna använda samma bajsprover.
Du kan då köpa ett vanligt vadderat kuvert - du måste ha en skrivare till hans och skriva ut remissen (finns länk uppe till höger på sidan jag länkade till) och fylla i - där kryssar du i båda paketen för respektive parasitområde. Instruktioner finns i en länk under
Annars tar du dig till en veterinär och ber att få ett kuvert och remiss till SVA - vet inte om du får betala på plats då och dom står som inskickare eller om du bara får kuvertet och får fylla i själv och betala via faktura från SVA.