C

Clintan

Många torrfoder tillverkare har ofta ett budget foder och ett dyrt foder. Kan man verkligen vara säker på att det inte är samma foder i säckarna, utan att det dyrare verkligen är det bättre fodret? :confused: Har en kompis som arbetar på ett ställe där de bara byter omslag på produkten (ej livsmedel eller foder). Med ett känt märke på omslaget är produkten betydligt dyrare än om det har "budgetvariantens" omslag, men innehållet är det samma :eek:.

:eek: Fast det man ska kolla är ju näringsinnehållet på fodret, och det görs det ju kontrolltester på? Låter helt vansinnigt om tillverkaren bara kan byta ut säcken, men jag är alldeles för godtrogen för att tro det. Dessutom syns det ju skillnad på ett riktigt billigt foder, och ett dyrare. Fast där har man väl alla färgämnen *usch*...

Tror att du kan ha rätt, men ibland kan man ju undra. Har för mig att de som gör Purina Pro Plan även gör en billigare variant, kommer bara inte på vad det heter, börjar också med Purina eller om det står Purina någonstans på säcken. Tror även det gör något annat foder under annat namn. Har för mig att det är Néstle som är tillverakare, men kan där ha helt fel :o.

Det är väl bara att kolla på hur mycket och vad det innehåller, och sen lita på att Jordbruksverket håller sina regler med kontroller och så.

Jag ser åtminstone STOR skillnad på min hund med den billigare varianten av Royal, än på den dyrare som hon egentligen äter.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 420
Senast: tanten
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 187
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
2 238
Senast: SiZo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka