Torrfoder till valp

Bluefish

Trådstartare
Jag hade tänkt ge färskfoder till min blivande ( ras av mellanstorlek, 55-60 cm ) men med en frys som inte rymmer mer än min egen näve blir det svårt. Standardt vet jag är ett bra torrfoder, men är det vettigt att ge under valptiden? För hög kalciumhalt och väldigt hög procent råprotein, om jag inte är ute och cyklar. Istället har jag kollat på ANFs foder. De har ett för valp ( holistic puppy ) och ett "vanligt" jag gillar, Turkey Meal & Barley. Någon som har någon erfarenhet utav dessa foder? Är det bra foder till en växande valp?
Spelar det någon roll om fodret rubriceras som valpfoder sålänge det håller måttet? Finns det andra riktigt bra foder till valpar? Pris spelar i stort sett ingen roll.

Sv: Torrfoder till valp

Jag har läst att Standart (orginal extra) rekommenderas att man ger först när valpen är 4 månader eller äldre.

Sen kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer eftersom vi själva inväntar vår första valp och därför har jag ingen egen erfarenhet.

Vad har ni tänkt använda för foder första tiden då? :) Ja standardt blir det inte, anf verkar bra men jag är långt ifrån någon expert.

Vi kommer att fortsätta med Royal Canin, som hon får hos uppfödaren. Sen kommer vi att börja med Standardt och Bravo färskfoder är tanken.

Finns inte en kvadratmeter över tyvärr. Här är köket. Dörrkarmarna som man kan se på sidorna.

kokr.jpg

Resten av lägenheten måste rymma möbler.

Stort var det inte :D

Jag hade en låg frys som vikarierade som sideboard. Hade blivit galen om jag haft så lite frysutrymme!

Jag behöver alla möbler till förvaring, och är en såndär storhandlare. Så denna frys kan bli min undergång, vi får se.

Liknande trådar

Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 941
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Har en valp hemma på 15 veckor. Har någon tips på bra Valpfoder? Ska vara hög kötthalt (minst 60%) och helst svenskt/nordiskt. Valpen...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 304
Senast: Lillebjörn
·
Hundhälsa Hej! Skulle hemskt gärna få lite tips och synpunkter kring valpfoder. Jag har en 4månaders LH collie/labbe valp med goooood aptit. Har...
Svar
9
· Visningar
2 020

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar