Torra hovar

Sv: Torra hovar

Om din häst klarar av det, ställ den med hovarna i en spann vatten.
När hovarna sen är mättade, kapsla in fukten med olja/fett.

Risken är stor att 4 hinkar vatten försvinner med min häst :D eller ska man ta ett ben i taget kanske? :angel:
Måste bara prova....

Min hovis rekommenderar mig att smörja in min hästs hovar med Fodertran. Vet dock ej om det funkar eller inte, har precis börjat med det.

bulan skrev:
Någon som har något bra tips som verkligen fungerar?

En travare jag rider han hade problem med det innan, vi smorde in hans hovar både "i" och på hoven med olivolja

Hur ser du att hovarna är för torra? Det är mycket sällan hovar i Sverige är för torra, däremot för blöta är nog de flesta...

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 178
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka