Torr man men ändå fett... vad gör man?

I

Islandstjej

Hej!

har ett islandsto, Hekla på 12 i sommar, Hon har jätte torr hud i mannen så det kommer upp massa vit, typ som om hon fjällar... men ändå så är den fett.
Varför är den så? finns det någon shampo till det? vet du varför det kommer?

tack på förhand! :)

MVH Emma o Hekla

Sv: Torr man men ändå fett... vad gör man?

Hej!

har ett islandsto, Hekla på 12 i sommar, Hon har jätte torr hud i mannen så det kommer upp massa vit, typ som om hon fjällar... men ändå så är den fett.
Varför är den så? finns det någon shampo till det? vet du varför det kommer?

tack på förhand! :)

MVH Emma o Hekla

Hej, hade en ponny innan som oxå hade liknande. Men ´hon var tvungen att badas med specielt shampoo väldigt ofta (kommer dock inte ihåg namnet på shampoot men var mot känslig hud..) var noga med att hålla hästen ren. Det funkade för oss, men varje häst är speciell :) Men Det tar tid =)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 197
Senast: MML
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 189
Senast: Mauen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 667
Senast: Mabuse
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023