Torr hud - smörja?

malumbub

Trådstartare
Min husky har torr hud på magen. Ska jag smörja med nåt? Vad?
Vet en hund förut som hade stora besvär med eksemutslag just i det området - kan jag med ögat se om det är eksem eller "bara" torr hud? Hur?
:confused:

Sv: Torr hud - smörja?

Går Du mycket på saltade vägar? I så fall kan det vara en orsak till att din hund upplevs som torr på magen. Försök att tvätta av magpartiet efter varje promenad, så får du se om det blir någon förbättring.

Ok.
Bor vid skogen (stoooor skog), men måste gå på saltade vägar för att ta mig dit.

Finns det nåt jag kan smörja med så länge?

malumbub skrev:
Ok.
Bor vid skogen (stoooor skog), men måste gå på saltade vägar för att ta mig dit.

Finns det nåt jag kan smörja med så länge?
Är det saltet som gör att hon har torr hud så kolla även tassarna. dom har tendens att bli röda! Och dom kan även slicka på dom! fötterna allså :rofl:

Smörj in med någon mild hudkräm med mycket fukt men lite fett direkt efter att du sköljt av magen. Klappa bara torrt med handduk och smörj tills huden är "mättad".

Prova att spraya med aloe vera spray för djur. Det gör jag när min hund blir lite irriterad i huden, och det fungerar utmärkt.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: Sol
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: Fiorano
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar