Torr hårbotten

Head and shoulders har jag provat men det funkade inte för mig.
Men apoteket här är väldigt bra och hjälpsamma, så ska knata dit och höra vad de har.
 
Jag kör Apotekets schampo för torr hårbotten och hårtvätt 1- MAX 2 gånger i veckan. Kompletterar med den hårbottengel som blivit rekommenderad tidigare i tråden. Min hårbotten har blivit så mycket bättre! I början hade jag gelén varje dag, men sen jag hitta schampot och drog ner på antalet hårtvättar använder jag den kanske 1-2 ggr i månaden bara, oftare behövs inte på mig längre. Har dessutom hittat någon ekologisk inpackning som ska vara med naturliga ingredienser som jag inbillar påverkar oxå, i alla fall så är håret ett helt annat efter jag började med den.
 
Oj, du måste verkligen bo i ödemarken. Det är ju standardprodukter i Ica Maxi, Coop Forum och Willys sortiment (alltså stormarknader). Själv har jag förvisso 6 mil dit men när man ändå ska storhandla så :).

Sen så finns det ju ett enormt utbud i webshopparna. En web-favorit för mig är Faith in Nature.

Hah! Finland:rofl:
 
Hej!

På mig funkade XL för nån typ av känslig hårbotten. Det var för evigheter sen så det kanske inte ens finns kvar, men resultatet var enastående. Hårbotten blev typ fin på en gång :-)

/Lavinia
 
Ni har fina vägar iaf ^^
Va? Sånt har vi inte här! Och inte en ICA så långt ögat kan nå :(
Kuonjarjoki+K%C3%A4sivarsi+Enonteki%C3%B6+14072013
 
@Mirre Vad vill du ligga inom för prisklass? :) Vad gäller Head and shoulders så innehåller de väldigt många dåliga ämnen för håret
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Fiorano
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 400
Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något...
2
Svar
32
· Visningar
5 609
Senast: a1agnlju
·
Kropp & Själ Kortfattat: Har någon koll på vad det finns för "sulfatfria" duschkrämer / schampon? Har misslyckats totalt när jag försöker söka...
Svar
10
· Visningar
1 409
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp