Tornespelsryttare!

Elanor

Trådstartare
Jag vet att ni finns här någonstans så kom fram nu! :D

Jag vill börja träna tornespel och vill ha massor av tips och råd. Hur gör man för att ansluta sig till en grupp/förening?
vad krävs av mig som ryttare?
vad krävs av min häst?
finns det träningar eller får man sköta det själv?

Berätta allt! Och bilder såklart.. Massor av bilder!! :bump:

Sv: Tornespelsryttare!

den närmaste förening som jag vet är Infensus vi håller till i Götene gå in på infensus.nu vi tar alltid i mot ny medlemmar vi börjar träna på söndag den 18

det finns flera trådar om tornerspel på tävlig övrigt
www.xn--riddarsllskap-hfb.se/meny.htm (SRS hemsida.)
PM om undrar nåt

Scorpan håller med kirrekorv :bow:

Kolla de gamla trådarna och undrar du något efter det går det alltid att PM:a oss galningar =)

annars kan man ju alltid kontakta bockens kämpar :angel: www.bockenskampar.com

Du bör kunna framföra en häst i samtliga gångarter samt rida den på en hand. Annars kan du få problem med vapenhanteringen ;)
Hästen lämpar sig bra om den är stabil, snabb, vändbar och orädd, lydig är bra också.

Jag och min brud håller på och övar på det där med stabilitet och lydighet, annars skulle vi kicka ass :D

KL

Jag vill också bli riddare:bump:
MEN.. hur hittar man om det finns nåt i närheten
av den här byhålan då??

Senast ändrad av en moderator:

Är nu medlem i Infensus och hoppas att vädret är bra på söndag så att jag och pållan kan komma till Götenen och träna!! :bump::banana:

Annars blir jag VÄLDIGT ledsen.. :( Då kan jag nog inte komma förens nästa år! :eek: Men vi får hoppas hoppas...

Någon som vet vart ridhuset där Infensus tränar ligger, och vad är det för vägar dig? Små grusvägar eller asfalt? Min syster vägrar köra om det är halt!

Ingen som vet om det finns här nånstans i östergötland?

Är nu medlem i Infensus och hoppas att vädret är bra på söndag så att jag och pållan kan komma till Götenen och träna!! :bump::banana:

Annars blir jag VÄLDIGT ledsen.. :( Då kan jag nog inte komma förens nästa år! :eek: Men vi får hoppas hoppas...

Någon som vet vart ridhuset där Infensus tränar ligger, och vad är det för vägar dig? Små grusvägar eller asfalt? Min syster vägrar köra om det är halt!
Ridhuset ligger mellan Götene och Lidköping gården heter Apelås gård www.apelasgard.se det är asfalt nästa hela vägen det är dom sista 300 m är grus träningen börjar 14,30 jag har skicka ett pm till dig med mina tele nummer
Välkommen till Infensus

Jag vet att ni finns här någonstans så kom fram nu! :D

Jag vill börja träna tornespel och vill ha massor av tips och råd. Hur gör man för att ansluta sig till en grupp/förening?
vad krävs av mig som ryttare?
vad krävs av min häst?
finns det träningar eller får man sköta det själv?

Berätta allt! Och bilder såklart.. Massor av bilder!! :bump:

Gå på medeltidsveckan och prata med folet som rider där.

Tack så mycket! :D Jag kanske slår en pling frammåt helgen om jag får problem!

Någon som vet någon förening i stockholm?
Vill också bli riddare, eller i alla fall träna. Antar att jag kanske är för ung (14 år) och har en för liten häst (154 cm) ;)

Tränade med Infensus för första gången igår och JÖSSES vad kul jag hade!! :D Jag var skitdålig på låga ringar, men hyffsad på höga (stora) ringar tycker jag :d Tyvärr kan jag inte komma på de två nästkommande träningarna då jag är upptagen (:cry:) men när det nya året kommer ska jag försöka satsa lite mer. Hoppas föräldrarna medtycker bara. Det är en lång bit att åka och det kostar en del..

Till alla er som sitter där ute och funderar på att prova kan jag bata säga; gör det! Sjukt kul är det! :D

//Elanor - Frälst på nytt

Tränade med Infensus för första gången igår och JÖSSES vad kul jag hade!! :D Jag var skitdålig på låga ringar, men hyffsad på höga (stora) ringar tycker jag :d Tyvärr kan jag inte komma på de två nästkommande träningarna då jag är upptagen (:cry:) men när det nya året kommer ska jag försöka satsa lite mer. Hoppas föräldrarna medtycker bara. Det är en lång bit att åka och det kostar en del..

Till alla er som sitter där ute och funderar på att prova kan jag bata säga; gör det! Sjukt kul är det! :D

//Elanor - Frälst på nytt[/QUOTE
Hej Elanor
vi kommer att ha en träningshelg i januari
det roligt att du tycket att var roligt att rida hos oss

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII