Tornespelsryttare!

Sv: Tornespelsryttare!

Någon som vet någon förening i stockholm?
Vill också bli riddare, eller i alla fall träna. Antar att jag kanske är för ung (14 år) och har en för liten häst (154 cm) ;)

Jag har visserligen svarat i din andra tråd men återigen - ta kontakt med Nordic Knights! 154 cm är absolut inte för litet för tornerspel - min egna är 156 cm så...

jag är väldigt, väldigt sugen på att bli riddare och sånt. har alltid älskat medeltiden.
så jag gick in på Nordic knight's sida och läste om det.
så ser jag att det står ''hästen bör vara över 150cm i mankhöjd''
min gubbe som skulle passa så bra att vara riddarhäst, är bara 144.5 på pappret =<
kan ju inte gå och köpa ny häst direkt.. så måste jag ge upp det nu?
eller kan det godtas på något sätt?
/Nausea

Det kan väl kanske godtas lokalt i föreningen och på de uppvisningar som de arrangerar. Men SM blir det inte fråga om iaf.

Sen är det ju lite fråga om din storlek i övrigt. Vissa grenar blir inte otimala för ett litet ekipage eftersom klyvningsmål o.s.v. sitter på höjd anpassad för högre ekipage. Och med tyngre kvintaner så krävs det lite massa och hastighet bakom både häst och ryttare.

Åh bajs. Jag skulle också vilja börja träna tornerspel. Det verkar tokroligt! NÅGON SOM VET NÅGOT FÖRENING NÄRA GÖTEBORG ELLER BORÅS?? :D Fast det verkar ju ganska kört för mig, jag har en islandshäst på 1.35 cm :( går det inte då?

okey vad bra. :) jag är inte så sugen på sm, då jag sattsar på att komma dit med min stora häst i hoppning om några år. utan vill göra något roligt med min gammla ponny medans han fortfarande är i liv, då jag aldrig kommer få chansen igen. han är inte så klen av sig direkt, och jag brukar klara av det som jag vill klara av. =) och så har jag alltid varit fascinerad av medeltiden oxå.
/nausea

*kl*

Åh nej! Inte en till som undrar..;)

Var inne o kollade på tidigare trådar och ovannämnda hemsida men det verkar vara kört att hitta någon grupp/förening i närheten av Falkenberg. O detta kallar sej hästkommunen..:crazy:

Tips på närmast liggande förening mottages dock tacksamt så får vi se vad som händer i framtiden.:bump:

Någon som vet om det finns någon förening i västeråstrakten?
Har alltid varit intresserad, men aldrig tagit steget, bara ridit gymkhana tidigare.
Vad krävs av häst och ryttare?

Åh bajs. Jag skulle också vilja börja träna tornerspel. Det verkar tokroligt! NÅGON SOM VET NÅGOT FÖRENING NÄRA GÖTEBORG ELLER BORÅS?? :D Fast det verkar ju ganska kört för mig, jag har en islandshäst på 1.35 cm :( går det inte då?

Infensus ligger närmast finns kring Götene http://www.infensus.nu/
vi har en häst som är 138 cm höga som är med och tränar och får vara med på våra uppvisningar

*kl*

Åh nej! Inte en till som undrar..;)

Var inne o kollade på tidigare trådar och ovannämnda hemsida men det verkar vara kört att hitta någon grupp/förening i närheten av Falkenberg. O detta kallar sej hästkommunen..:crazy:

Tips på närmast liggande förening mottages dock tacksamt så får vi se vad som händer i framtiden.:bump:

det finns inte någon förening som ligger nära dig närmsta föreningarna är http://www.skanskabjornen.com/ & http://www.infensus.nu/ & http://www.rjgt.se/

Nordic tränar utanför Knivsta varannan helg innan genrepet så om du tar kontakt med NK rätt snart kan du hinna komma på någon träning om du skulle vara intresserad.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII