Sv: tornespel

Det finns nog inte. Ska du bygga en quintan själv så tänk på att använda riktigt tjockt virke, inte de billigaste hyvlade brädorna... Enklart är nog att ta en titt på en quintan om du har vägarna förbi ett tornerspel, och känn och kläm lite.

okidokie,
dax att pysa i väg till hova i Juli då. Eller man kanske ska vänta till SM här i Karlstad för det.

Vi har fått i idé på ridklubben att dra igång lite tornerspelsverksamhet. så det blir till att försöka få ihop hela grejjen med qvintan, ringhållare och annat. Fast vi skippar nog man-mot-man delen tills vidare... Är gammal SCAit, så det föll på mig att kolla upp det här. . .

...bara för att ge lite bakgrund till mina funderingar.

Senast ändrad av en moderator:

Just kopplingen SCA - tornerspel hajade jag inte, men de kanske menade att du är inne på medeltid... :rofl:

Det finns ju massor med andra spel än SM och Hova. Justrunt Karlstad vet jag inte om några, men i Stockholm och däromkring händer det en hel del...

...det var precis så jag menade. Det var så jag en gång fick intresset av hästar förresten, ett tornerspelsgäng var med i Hova.... Men det blev aldrig något tornerspel av det hela, men rider gör jag ändå :crazy:.

Tack för tipset ang. qvisntaten, ska försöka leta vidare lite på nätet, för att se om jag få nån koll på det hela.

När ni sätter igång o tjabbar me varandra (gisburne o scorpan) går de o få tyst på er då? Läste er lilla diskussion, ni är galna!:rofl:

trodde det var en förutsättning för att det skulle funka med tornerspel... att man var galen alltså ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 043
Senast: snöflingor
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 442
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 037
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka