Tornerspelsgrupp i Luleå

Sammet

Trådstartare
Vi är några stycken som är i tankarna på en tornerspelsgrupp då vi tycker att det verkar roligt.

(Jag är den enda som provat på men inte ens jag kan kallas ens lite kunnig).

Men vi behöver alla tips och all hjälp vi kan få, så är det någon här som är vetkunnig? :)

Vad behöver man veta/kunna/ha för att starta? Vi måste ju ändå träna ett bra tag innan vi kan börja ge oss i kast med tornerspel.

Någon norrlänning som är intresserad av att vara med?

Träningarna kommer troligast att ske i Luleå på Wallöfs gård (hushållningssällskapets gamla gård i Björsbyn) då vi är många som finns där eller har nära dit, men allt går att diskutera!

Toppen! Vi drar gärna upp tränare, fast lite lite lite grund kännd det som om vi vill ha först, innan vi lägger pengar på att få upp en tränare! :D

Tycker jag känner igen dig!? Rider du tornerspel? :confused:

En får tacka för förtroendet, men min övriga ridning tar för mycket tid i anspråk så jag kan tyvärr inte åka iväg på några fler kursställen.

Scorpan är rutinerad nog att kunna ge tips och råd, jag behövs inte... :-)

Grundtipsen är dock tre:

Läs! Lär er hur medeltiden egentligen fungerade och var! Luras inte av Hollywood!
Våga försöka!
Träna dressyr! Ungefär 80% av tornerspelet är en väl utbildad häst.

Och så ett sista tips, som egentligen inte ska behöva nämnas: Tänk på er häst, den måste också tycka att det är kul - och var rädd om den så du inte sliter ut den med häftiga stopp och vändningar.

Kul :D
Jag ska följa tråden med nyfiket intresse.
Längre fram i karriären är det ingen omöjlighet.
Fast vi (jag och hästen alltså), behöver mer dressyr (båda två). Och massor mer disciplin (hästen), än så länge.

Hade jag haft pengar så... :crazy:

Just nu är jag lusfattig, men kanske lite längre fram. Har ju min syster där uppe som blir lika glad varje gång jag kommer upp. ;)

Re: Tornerspelsgrupp i Ö-vik?

Kan vi inte ha en grupp i Ö-vik istället :D
Själv är jag bra på att slåss i rustning till fots, å kuddkrig på hästryggen, mer i egenskap av långa armar, än god ridkonst. :D :o

Jag är intresserad av att vara med! Om man får vara med på en kallblodstravare? Jag är arkeolog också! Med specialintresse för medeltiden! ;)

Nirak

*dammar av tråden så att de som är intresserade kan höra av sig*

Alla är välkommna!

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 410
Senast: Ajda
·
Hundträning Har lite funderingar kring vilka mål andra hundförare som tränar för att kunna tävla i någon gren har kring leken med sina hundar i...
Svar
11
· Visningar
2 075
Senast: Marje
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 460
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka