Tornerspel?

B

Bellebus

Jag och en stallkompis hade tänkt "leka lite tornerspel", med några lite lättare och ofarliga grenar, eftersom ingen av oss är särskilt tränade på det här.
Nu undrar jag vilka grenar man kan ha med?

Tacksam för lite tips... :)

Sv: Tornerspel?

Vi har tornerspelsträning nu på lördag i Alsike utanför Uppsala, kom och titta eller ännu bättre, ta med hästen och prova.

(nu är det så att alla med häst kan komma och prova)

närmaste riddarsällskapet för er är nog "Bockens Kämpar" hemsida men om ni vill ta er till Alsike kan jag varmt rekomendera Nordic Knights :angel:

Tack för tipsen.. men vi hade inte tänkt göra nåt jätteseriöst av det..
Tänkte bara göra upp en liten lätt bana hemma ute på någon äng eller så...

jag brukar öva mig på spjutgrenar genom att ta en stör och t ex försöka träffa en träplatta som ligger på marken, slå ner en petflaska på hinderstöd o s v. Snegla på Gymkhanans grenar och låt bara fantasin stoppa er (och säkerheten så klart!)

Ett bra tips är att ha någon stackare som hjälper er från marken.
Men om ni tycker att det är kul och vill testa - jätteseriöst eller inte - men det skadar inte att komma och träna med oss - vem vet... Ni kanske blir jätteseriösa ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Roheryn
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Pegasus63
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 930
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 632
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar