Torktid för gips?

Lisis

Trådstartare
Sitter och väntar på att min dotter ska somna :crazy: så att jag kan gå ut och gipsa pållens fot, Oroar mig lite för hur länge jag måste ha henne inne innan hon kan gå ut i lösdriften i kväll? Vet ngn hur lång tid det tar för gips att torka (ca 3x3x3 cm)

Sv: Torktid för gips?

Hmmm. Sista jag gipsade - gipsomslag runt en hov - tog det 5-10 minuter för gipset att torka.

Sv: Torktid för gips?

I människovården är plastgips (det är väl det som brukar användas på hov, tror jag?) belastningsbart efter en timme.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 263
Senast: Görel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 870
Senast: jemeni
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 603
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka