Torkmedel?

Tussemaja

Trådstartare
För " 100 år sen" användes inom travet nått blått spritaktigt som man torkade av hästarna med, i syfte att - om jag förstod det rätt - svetten skulle torka snabbare....? Nån som vet vad jag menar? Används det fortfarande och om inte - varför? Skulle vilja slippa klippa min häst i vinter (ej travare) och funderar över andra metoder som får honom att torka snabbare...

Sv: Torkmedel?

Hos en tränare jag jobbade åt för "100" år sen använde vi utspädd rödsprit!! Men vi tog på det efter dusch & skrap, tror att det var för att hästen skulle torka snabbare!!

Sv: Torkmedel?

Min morfar (öh... det borde väl också vara typ 100 år sedan...) brukade också massera in utspädd rödsprit efter att hästarna duschat. Som jag fick det förklarat för mig så var det för att de skulle vara varma efteråt. Som ett slags liniment alltså.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 190
Senast: MML
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka