Sv: Tonårsförälder
Dedär med laptopen va ju helt onödigt. De finns ju bättre sätt att hantera problem med, en bra uppfostran från första början är väl det bästa. Men jag kan förstå att föräldrar/läraren bli tokiga. Jag är själv 20 har aldrig gjort på dedär sättet som på det där vidoeklippet som var på klassen. Men jag vet att spec. i högstadiet så var ungarna sådär förjävliga. Och de blev bara värre och blir bara värre, två klasser under mig som sen blev nior var rena helvete. Värst var de ungarna med svåra barndomar men grupptrycket gjorde så nästan hela den klassen var hemsk. Jo man kan förstå att man är rebellisk om man inte kommer från ett bra hem, men de gör ändå inte beteendet rätt! Jag tycker synd om lärarna i dagens läge, de e många barn som först blir uppfostrade i dagis och skolan. De är inte rätt att lärarna måste ta föräldrarnas roll. Såklart alla har en bergodalbana i tonåren, visst skriker man hemma. Men alltid har det iaf. funnits en respekt av mig till föräldrar, lärare och vuxna överlag. Man hoppas ju att dehär å många andra ungar ser någongång tillbaka på sig själv och skäms för hur de betett sig!
Usch ja låter som en vuxen, jag är själv ung ännu men sånahär ungar gör mej bara så arg! Förr i tiden hade man hård disciplin och det finns ännu i några hem, för hård är inte bra för lätt är inte bra heller. Jag kan förstå att de kan vara svårt att vara förälder, veta var man ska dra gränser. Man får väl bara vänta och se, kanske mina ungar beter sig sådär någon vacker dag :|