Sv: Tonårsbarn--julklappar?
Jag förstår ditt dilemma för jag har liknande problem själv.
Jag har en grabb som blir 15 i mitten på dec och en grabb som är 13, den minsta är flicka och 10, henne är det inga problem med.
Den stora grabben är svår för han önskar sig så dyra saker. Han har iofs bättrat sig lite, häromdagen sa han tex att han ville ha Intersportstrumpor och kalsonger från Dressman, han som tidigare vägrat annat än Björn Borg.
Men han har ju fått köpt för egna pengar, så...
Lilla grabben är svår för han vill inte ha
något förutom cross, fyrhjuling etc etc. Det kan han glömma men vi får heller inga tips ifrån honom så det är skitsvårt. Inte har han några spec intressen heller förutom fotboll.
Dottern däremot skulle jag kunna köpa hur mycket som helst till. Hon önskar sig också hur mycket som helst, allt från snorbilligt till snordyrt. (vad sägs om sådana där plasthinder tex?)
Hon har ju två ponnyer också varav den ena är nyköpt och där finns ju en hel del man kan köpa. Hon älskar att pyssla, scrapbooking, pärldjur mm mm så det är inga problem alls. Böcker, söta skrivbordstillbehör, you name it. Man kan köpa nästan vad som helst till henne och hon blir glad.
Med grabbarna tappar jag nästan lusten att handla, det är inget roligt längre. Det man kan ge är pengar men hur kul är det då? Och den lilla får inte ansvara själv för sina pengar, det har vi testat och det funkar inte. För två år sedan köpte han godis för 3000:-!!!