Tonårsbarn--julklappar?

N

NickeLilltroll

Ja, snart jul och alla släktingar vill veta vad barnen önskar sig. Båda två, pojke 14 år och flicka 12 år fyller dessutom år i nov och dec. Pojken är svårast att hitta på till.

Vad ska ni köpa till era tonårsbarn???
 
Sv: Tonårsbarn--julklappar?

Jag tror bonusdottern ska få senaste expansionen till Sims 2.
Hon har önskat sig den i alla fall.

Jag har skrivit önskelistor till mina föräldrar större delen av mitt liv - och gör det fortfarande (fast jag är 30 år snart). :D De föredrar att få en, då kan de antingen välja något från den eller hitta på nåt eget. Barnen kan väl skriva en varsin?
 
Senast ändrad:
Sv: Tonårsbarn--julklappar?

jag kanske kan hjälpa dej:)

ja e 13 , o jag önskar mej kläder , pengar, smink , hästsaker och så , och en ny mobil:D någon bra film och ja kanske lite mer:D ,



pojken kanske vill ha playstation 3? , något tvspel och så??
 
Sv: Tonårsbarn--julklappar?

Jodå, de har skrivit önskelistor och det killen önskade sig fick han när han fyllde år nu november. Han önskar sig en ny mobil men den kan ju bara vi köpa. Det är jättesvårt, han vill helst inte ha kläder. Presentkort i sportbutiker fick han på födelsedagen. Jo, han önskar sig den nya Harry Potter. Nu är vi uppe i två saker:smirk:.

Tjejen önskar sig också en mobil, filmer och hästsaker bla en ny hjälm. Hon är lättare att handla till.......
 
Sv: Tonårsbarn--julklappar?

Det beror ju också på hur mycket pengar man har tänkt att lägga på barnen. Jag har faktiskt också en fjortonåring(flicka) och en tolvåring(pojke)

De önskar sig och har tidigare fått:

  • fler "dosor" till x-box, ps
  • I-pod
  • minneskort till mobilen
  • pirates of the carribean 3
  • elgitarr
  • nya gardiner
  • snygg matta till rummet
  • make up
  • snygga kläder ex jeans från jc
  • digitalkamera
 
Sv: Tonårsbarn--julklappar?

Jag förstår ditt dilemma för jag har liknande problem själv.
Jag har en grabb som blir 15 i mitten på dec och en grabb som är 13, den minsta är flicka och 10, henne är det inga problem med.

Den stora grabben är svår för han önskar sig så dyra saker. Han har iofs bättrat sig lite, häromdagen sa han tex att han ville ha Intersportstrumpor och kalsonger från Dressman, han som tidigare vägrat annat än Björn Borg. :crazy: Men han har ju fått köpt för egna pengar, så...

Lilla grabben är svår för han vill inte ha något förutom cross, fyrhjuling etc etc. Det kan han glömma men vi får heller inga tips ifrån honom så det är skitsvårt. Inte har han några spec intressen heller förutom fotboll.

Dottern däremot skulle jag kunna köpa hur mycket som helst till. Hon önskar sig också hur mycket som helst, allt från snorbilligt till snordyrt. (vad sägs om sådana där plasthinder tex?) ;)
Hon har ju två ponnyer också varav den ena är nyköpt och där finns ju en hel del man kan köpa. Hon älskar att pyssla, scrapbooking, pärldjur mm mm så det är inga problem alls. Böcker, söta skrivbordstillbehör, you name it. Man kan köpa nästan vad som helst till henne och hon blir glad.

Med grabbarna tappar jag nästan lusten att handla, det är inget roligt längre. Det man kan ge är pengar men hur kul är det då? Och den lilla får inte ansvara själv för sina pengar, det har vi testat och det funkar inte. För två år sedan köpte han godis för 3000:-!!! :eek:
 
Sv: Tonårsbarn--julklappar?

det låter som min 12-åring. Förra året var han på en marknad och hade knyckt med sig sitt betalkort o tagit ut pengar på. Han hade fått 100 kronor av oss att handla för. Han tog ut 600 kronor och köpte enkronaslotter för!!! Gissa om han hade ångest efteråt, men han fick vara kung för en dag!
 
Sv: Tonårsbarn--julklappar?

jag har också en 14 årig son och en 12 årig dotter,dottern är inga problem att köpa till hon önskar sig alltid häst prylar,både till sig själv och till sin ponny.Pojken däremot är sk*t svår,det enda han önskar sig är nya x-box spel eller en gammal bil som han kan mecka med............
 
Sv: Tonårsbarn--julklappar?

Min 11-årige son kom här om dagen och frågade om det var ok att han önskade sig pengar i julklapp och födelsedagspresent! Han tyckte det var bättre att få pengar, så han själv kan köpa det han vill ha!
Bra idé tycker jag, men det kanske förutsätter att de själva vet vad de tänker köpa, så det inte blir, som någon skrev, 1kr lotter för hela slanten!
Mina tre tonårsdöttrar (15,17 och 19) får pengar, ev. får 9-åriga dottern det också. Jag kan ju alltid ta barnen, som vill, med mig på en shoppingresa, så får de handla det de själva vill ha!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 087
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 316
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 121
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 427
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp