Jag behöver verkligen råd nu... Har en fjorton årig flicka som fyller femton i höst. På två månader blev hon stor, är fortfarande snäll och trevlig. Sköter skolan exemplariskt och är klok och trygg på alla sätt och vis. MEN hon har skaffat pojkvän, han är arton, körkort, bil och hela faderullan. Snäll och trevlig, artig, och verkar rar. De träffas rätt mycket och oftast här hemma hos oss. Så långt helt ok.... men han är arton och jag blir lite nervös, för han är nog betydligt mer erfaren än henne. Vi ska prata med henne ikväll om att hon inte får ha sex innan hon är femton, men hur vet jag att hon håller det ??
Om jag nu skulle hjälpa henne med p-medel så blir det ju ett godkännade från vår sida att det är fritt fram, om jag inte hjälper henne så kanske hon blir med barn ?? Herregud hur ska jag göra.
Vi tycker givetvis att hon är alldeles för ung, men vi har också varit tonåringar och vet hur saker bara "händer" liksom.
Han fick sova över här i lördags på de villkoren att han låg i en annan säng och så gjorde de med, nu har jag lite ångest för att jag lät han sova här, kanske var dumt?
Vi har verkligen inget emot grabben, bara situationen. Någon med erfarenhet av detta??? svara mej snälla.