Tonade rutor? AC?

FlipTheFrog

Trådstartare
Om allt går som det ska så är vi ägare till en Subaru Outback i mitten av nästa vecka.

För jyckens trevnad vill vi köpa tonad film att klistra upp på rutorna i baksäte och bagage.

Någon som kan tipsa om var man kan köpa detta?

Fråga 2: Bilen har AC, vi har tidigare haft klimatanläggning (som ju med sensorer ska hålla samma temp i hela bilen). Hur väl tycker ni med kombi att det blir svalt även för jycken längst bak, om man bara har AC med utblås fram?

Sv: Tonade rutor? AC?

i min bil är de inte direkt svalt i baksätet med ac, kanske om man har kört väldigt länge att de har nåt dit men jag tycker inte de hjälper så mycket.
så har man bara ac där fram så tycker inte jag att de direkt hjälper mycket även om de blir lite lite bättre.

tonade rutor finns på biltema och säkert på olika mackar, men de hjälper inte heller direkt..de blir likavarmt endå, lite lite lite kanske de hjälper men jag tycker att de blir väldigt varmt iallafall.

Jag körde Sthlm tur och retur med en kombi med AC och som jag uppfattade det så var bilen sval bak. Hunden protesterade inte heller (visade inga tecken på att vara varm), mer än att han tyckte det var tråkigt att sitta långt där bak alldeles ensam.

Min egen bil - alltså inte kombin - har tonade rutor bak (sidorutor och bakruta) och en viss effekt på temperaturen i bilen har de väl, men det blir ändå - från en hunds perspektiv sett - olidligt hett.

Det finns speciella "toningar" att köpa som ska stå emot solen bättre än vanlig. Rekommenderas (av mig) när man vet att man har hund.

Ja, Solar Plexius and the like.

ren jäkla dynga!!!!

Svårt o montera o få snyggt lär vara mer eller mindre i en dammfri lokal för det blir statiskt o fastnar. Jag är pedant med saker så jag bara hata o montera det.

Sen största problemet o jag vet många fler som upplever samma sak. det blir kondens mellan bilrutan o solarplexsiuset o man får en fuktig inreding.

Blir direkt kondens när det är blöt ute o man vrider på värmen i bilen.

Sen kostar det typ 1700:- med frakt

Jag betala för proffstoning riktigt mörk 2400:- o med ett snyggare resultat utan ljusglipor och kondens så betalar jag gladligen det lilla extra o få toningen perfekt.

Nej, Solar Plexius lockar mig inte ö.h.t. Tycker det verkar onödigt krångligt för onödigt mycket pengar, så då kan man ju lika gärna få det riktigt gjort på en gång. Om man nu absolut måste ha toning, vill säga. Jag tycker att jag klarar mig utan.

Toning blir både snyggt på bilen o jäkligt effektivt.

Släpper in väldigt lite värme det blir riktigt stor skillnad.
Solfilm har förutom de visuella effekterna fördelen att den reducerar strålningseffekten och därigenom håller bilen svalare. Dessutom skyddar den mot UV-strålning som kan skada interiören i bilen. Den skyddar också mot insyn och fungerar som splitterskydd om rutan skulle krossas.

Senast ändrad:

Jag har en subaru outback med ac och i min bil blir det svalt även bak...du får ställa reglagen så det kommer både från golv o instrument och sen se till att det blåser lite "uppåt"

Grattis till ett bra val av bil :bow:

Jag har en subaru outback med ac och i min bil blir det svalt även bak...du får ställa reglagen så det kommer både från golv o instrument och sen se till att det blåser lite "uppåt"

Tack för tips och grattis! Jag har förstått när jag har "buke-googlat" att bl a du är mkt nöjd med din!

Toning blir både snyggt på bilen o jäkligt effektivt.

Släpper in väldigt lite värme det blir riktigt stor skillnad.
Solfilm har förutom de visuella effekterna fördelen att den reducerar strålningseffekten och därigenom håller bilen svalare. Dessutom skyddar den mot UV-strålning som kan skada interiören i bilen. Den skyddar också mot insyn och fungerar som splitterskydd om rutan skulle krossas.

Skyddar inte toningen lika väl mot insyn?

Vilka fönster ingick i priset på 2400?

martha, en fråga: Har du lastgaller där bak? Om så, hur fungerar det med mittenbälten?

Jag köpte min solskyddsfilm på ÖB för två år sen,sitter fortfarande snyggt och prydligt på fönstren..
Och hunden lever,så hon har inte fått värmeslag under resorna,dock lämnar jag aldrig henne i bilen i värmen,för så bra är nog ingen solskyddsfilm..

Filmen gör mest att den reducerar strålarna så det inte skiner rakt in i bilen! Tror inte att den reducerar så mycket värme,jag har dock även utblåsfläkt i skuffen på min bil!

Jag köpte min solskyddsfilm på ÖB för två år sen,sitter fortfarande snyggt och prydligt på fönstren..
Och hunden lever,så hon har inte fått värmeslag under resorna,dock lämnar jag aldrig henne i bilen i värmen,för så bra är nog ingen solskyddsfilm..

Filmen gör mest att den reducerar strålarna så det inte skiner rakt in i bilen! Tror inte att den reducerar så mycket värme,jag har dock även utblåsfläkt i skuffen på min bil!

Jag Tycker sån film är ruggigt bervärlig o få dit utan nån bubbla.

Bara hatar när det är bubblor kan störa mig till den milda grad att allt åker väck o jag åker till proffs som gör det.

närå,bara rätt redskap så funkar det,och sen mäter jag fönstret hiskeligt noga,med täta mellanrum,ritar ut den på filmen och skär..
Då står man (nej ligger i skuffen)inte där med en hela rulle som är helt jävla omöjlig att hantera..Sen är det bara att dränka på vatten och stryka ut,sketaenkelt..

närå,bara rätt redskap så funkar det,och sen mäter jag fönstret hiskeligt noga,med täta mellanrum,ritar ut den på filmen och skär..
Då står man (nej ligger i skuffen)inte där med en hela rulle som är helt jävla omöjlig att hantera..Sen är det bara att dränka på vatten och stryka ut,sketaenkelt..

Nej det är inte enkelt inte ens dom som gör det som levende säger att det är sketenkelt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka