Tona håret utan att förstöra badrummet?

fejko

Trådstartare
När jag renoverade mitt badrum slutade tona håret. En anledning var att jag var ganska nöjd med den färg jag hade men den andra var att det blir bruna prickar överallt i badrummet som inte går bort. Nu är jag lite sugen på att tona håret igen. Går detta att undvika att förstöra badrummet? Tips emottages gärna!
 
När jag färgar håret står jag alltid i duschen/badkaret. Skönt att bara kunna spola bort ev färgfläckar.

Tycker även det är enklare att fördela färgen när man står framåtlutad och börjar lägga färg i håret från nacken och sedan jobbar sig framåt. Så ställer man sig bara vid spegeln sen och fixar kring öronen och vid hårfästet. Då slipper man få färgstänk på axlarna osv också. :up:
 
När jag renoverade mitt badrum slutade tona håret. En anledning var att jag var ganska nöjd med den färg jag hade men den andra var att det blir bruna prickar överallt i badrummet som inte går bort. Nu är jag lite sugen på att tona håret igen. Går detta att undvika att förstöra badrummet? Tips emottages gärna!

Jag står i badkaret och försöker se till att inte skvätta så det hamnar på någon fog på kaklet. Isf spolar jag direkt.
Att spola direkt tycker jag funkat i övriga vita badrum utan badkar/duschkabin.
Jag färgar illrött. Så sköljer man inte hyfsat direkt fastnar färgen absolut i fogar. Badkar eller handfat brukar dock tåla stänk.

Vet folk som lägger tidningar/handdukar över golvet och står på det, centrerat.
 
När jag renoverade mitt badrum slutade tona håret. En anledning var att jag var ganska nöjd med den färg jag hade men den andra var att det blir bruna prickar överallt i badrummet som inte går bort. Nu är jag lite sugen på att tona håret igen. Går detta att undvika att förstöra badrummet? Tips emottages gärna!

Jag tonar mitt hår med s k extremtoning, alltså typ turkos, lila osv, och jag tar bort eventuella färgfläckar med nagellacksborttagning. Vet ju inte om det funkar med färgen du använder, men bara ett tips i förbifarten. :)
 
Tack för alla bra tips men jag har tyvärr inget badkar att vara i :cry: Duschen är klädd av våtrumstapet och jag är rädd den blir brunfärgad om jag håller till där. Handfatet kan jag kanske hålla till i om jag
lägger ut något som skyddar golvet.
 
Jag använder färg som inte stänker (frisörfärg, appliceras i torrt hår och är därmed mycket lättare att hantera utan droppande), och lägger en handduk på golvet.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
791
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 524
Senast: Badger
·
Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 320
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 706
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp