Tomten och tandfén.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tomten och tandfén.

Förra året kom det ingen tomte till oss - dottern var 9 månader. :smirk: Men i år lär han komma. Min morbror skrämde min kusin med tomten typ "Äter du inte upp kommer tomten och då...." och sprang runt med tomtemask och tittade in genom fönstret för att "tomten håller minsann koll". Denna kusin trodde på tomten bra mycket längre än en annan fyra år yngre släkting - desutom var inte tomten rolig utan obehaglig/läskig.

Tomten kommer komma till mina barn på julafton med ett paket. Det är roligt så länge det varar. Min mans brorsbarn tror inte längre på tomten utan det blir ju typ "Hej farfar!" när tomten kommer - men det är ju lite charmigt det med! Ibland tror jag tomten har ett större värde för den äldre generatonen än för barnen! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
299
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
675
Senast: Badger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 423
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka