Hejsan! Min donna har vilat i ca 9 månader pga att jag varit gravid etc. När jag började sätta igång henne så har jag mest skrattat i skogen och tömkört i ridhuset. Igår var det första träningen för min dressyrträning och jag tömkörde för henne vilket jag gjort innan också. Men min tränare tömkörde först och längre kom vi inte.Vi upptäckte lite problem, hon ville inte ta förhållning på ytter och ville dra sig ut mot väggen i båda varven. Självklart tyckte pållen att det var superjobbigt eftersom min tränare är mycket bättre på tömkörning än mig och kräver det rätta så att säga. Ett par ggr ville hon backa ist för att gå framåt pga förhållning en. Nu är det två veckor till nästa träning och jag undra över lite bra tips för att få henne starkare. Hur ska jag lägga upp det ? Givetvis menade tränaren på att hästen var otränad men sa också att hon var som en sten i yttersidan. min lilla fina häst är en väldigt spänstig fin tjej och när tränaren körde öppna på långsidan finns det så mycket piaff i henne . Hjälp mig nu reda ut och ge mig tips på övningar. Obs hon vill också gärna krulla ihop sig och springa ifrån jobbet