Tömkörningsgjord och tömmar till shettis

BulletForMyValentine

Trådstartare
Söker nu en tömkörningsgjord till min shettis då jag äntligen ska börja sätta igång han igen efter 3 år:laugh:.

Det jag söker är en hyffsat billig gjord ( lever bara på studiebidraget).
Gjorden ska ha många ringar och den ska inte glida runt. Finns denna gjord nånstans?:)
Jag vill inte använda däckeln på selen då den lätt glider runt och den har för lite ringar.

Vad har ni till era shettisar?:)

Mvh B

Sv: Tömkörningsgjord och tömmar till shettis

Det är inte så himla lätt. Jag har siktat in mig på köpa AEs tömkörningsgjord från tärnsjö, men den kostar ju rätt mycket.
Och sen ska jag skaffa längre tömmar i tärnsjöläder, 10 m är rätt lagom tycker jag.

I dagsläget brukar jag använda däckeln på selen, den ligger bra men jag vill ha lägre ringar jag kan använda mig av. Sen brukar jag ha 7m tärnsjötöm eller lånar syrrans 16m globustöm.

Har spanat in h**ks neoprene gjord men kan den passa shettis tro?
Han är normalstor:) Va tror ni?

Misstänker att den kan bli stor, men det kan ju funka om man köper en mindre gjord att ha i stället. Man kan ju sätta buntband runt ringarna så står dom bättre.
Gjorden i det kompletta setet finns ju i ponny annars, men där är ju alla gjordar liggandes.

Har en svart me lila detlajer. Kan den var från Globus? Har tömmar med rep längst fram och band resten delbara. Använder oftast arbetsrep. Utan gjord.

Det är en globus ja. Men den är ju plutteliten, passar den utan att du bytt ut gjorden? Har en sån också långt instoppad i garderoben :p

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 804
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 493
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
8 971
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka