Tömkörning

Zuzzi

Trådstartare
Mitt andra tömkörningspass någonsin blev det idag :)
Lite bilder också! Vill gärna ha tips och råd angående bilderna, vill verkligen bli bättre på det här :D

Kommentera gärna hans form, den måste bli bättre och jag hoppas att tömkörning kan hjälpa honom?

Vad har du för erfarenhet av tömkörning? Vill veta allt som kan utföras av just det! Vad är bra med det?

För bilder gå in på:
http://community.webshots.com/user/johanbriljant

och sedan vidare till: Tömkörning 4/8

Tömkörde också för andra gången idag ;)
Det var andra gången för både mig och hästen. Det enda vi lärt oss är att gå slalom. Och att stanna.

Nej, ingen nu. Men första gången jag tömkörde henne fick jag lite hjälp och tips av en rätt duktig tjej i mitt stall.

vad har du för kamera??? Det verkar vara av bra kvalitet om det är digitalt.

Väldigt vackra bilder på betessläpp, trots bildkvaliten!
Mums!

vad gäller tömkörningen är det bara att öva, du o hästen lär er jättemycket tillsammans. Sen när han blvit lydig skulle jg ha tagit mera hjälp, et finns 100 saker till att lära sig, olika nspänningar, kommando, övningar, piskhållning etc.. etc..

men lycka till o håll tömmarna rätt i mun (hand)

Det är en Konica Minolta Dimage Xg, 3.2 Mega Pixels.

Tack tack :)

Okej. Det är tur att hästen är så snäll för jag har inte alltid koll på läget :p

Jaa de e de :p
Kommer från en uppfödare som döper alla hästar till Briljant :)

Han har 3 syskon som heter: Onyx Briljant, Nicke Briljant och Kal O.Briljant, resten har inte dom fött upp utan andra.

Hej!
Jag tömkör min tävlingsponny ganska mycket och det finns en viktig sak när det gäller all sorts körning. Yttertöm!!! För att få hästen att gå bra måste du ha stöd på yttertömmen när du kör. Det har du lyckets med om du kan köra hästen på volt och släppa innertöm helt lös utan att hästen vänder ut. Dock är alla hästar oliksidiga så det svårare varvet kan behövas kämpas med ett tag! Några förslag jag har till dig när du tömkör är att spänna in tömmen att få lättare att få hästen i rätt form att jobba i. Fick höra av en tränare en gång att det inte är tömkörning om man inte spänner in hästen...vet inte om jag håller med om det men det är ett bra verktyg! Lycka till med fortsättningen!

Liknande trådar

Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 880
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 738
Senast: Blyger
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 958
Senast: Squie
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka