Sv: tömkörning?
kl
Hallå kompisar
Trodde aldrig att jag skulle vara den som väckte den här tråden till liv igen efter det lilla uppehållet på aktivitet..
Vi har ju som ni vet super lite tider i ridhuset och banan går det inte o använda med tanke på all snö så nu när ridskolan har juluppehåll så har jag passat på i två dagar!
Jag hade räknat med att få börja om och blev glatt överaskad igår när övergångar mellan skritt och trav gick väldigt bra utan att han ilade på, även halterna! Dock blev det ingen galopp för vi var inte ensamma i ridhuset (men hade turen att bli inbjudna ändå! Det blev ett lungt litet pass, ville verkligen inte trycka på och komma i närheten av att riskera bus eftersom ponnyn som reds samtidigt har väldigt mycket gas i sig och även om det var en mycket rutinerad ryttare på (mamman till ponnyryttaren och är dessutom ridlägare på ridskolan) så vore det ju helt idiotiskt... Så det blev ett lungt pass men jag var nöjd ändå!
Idag blev jag dock ännu mer nöjd! Vi var ensamma och kunde lägga till galoppen och hör och häpna så skötte han övergångarna bra tom då!! Galopp - trav - halt -
skritt (
) - trav -minska traven - galopp - trav - halt - back - skritt! Jätte duktig
Dock blev det lite bus när jag drog iväg en långsida i galopp.. haha ja ska fan ha pris för att jag lyckas springa efter honom i galoppen i mina
stora och klumpiga vinterkängor ^^
Han blev lite springig på slutet, inte alls oväntat men då busade vi loss lite utan att ha några direkta krav förutom att han inte fick ila iväg FÖR mycket.. busade in lite skänkelvikningar i traven.. som blev något mellanting på skänkelvikningar och side pass haha... men så blev det..
Jätte nöjd med honom iaf och det var verkligen långt ifrån att börja om från början!
Imorgon börjar vårt lite jul tränings - marathon. Eg skulle vi tränat 4 dagar i rad men de sket sig så det blir tis, tors och fre. Ska bli spännande att sitta upp efter tömkörningen nu och se om det iaf är någon liten förändring! Sen blir de tömkörning på onsdag kväll igen
Hur går det för er där ute?