Sv: tömkörning?
omeh! va härligt och höra att andra har det lika misserabelt som en annan
men du, går det inte att surra några höbalar framför bommen så han inte går över? Då har han ju lite och göra dessutom.
jösses, du borde verkligen passa på att tömköra den lilla i den snön... vilken jädra skjutss i baken ni skulle få med muskler!!! har man bana på gården är man ju bortskämd
ta höga varma kängor bara och ordentligt varma handskar! insåg här förut att man INTE ska köpa fodrade ridhanskar.. de är uppenbarligen konstruerade för att man ska kunna röra sig o va smidig och inte för att man inte ska frysa..
så jag köpte ett par REJÄLA skidhandskar för 80 kr, helt perfekt, när man rider/tömkör ska man ju ändå hålla handen stilla och de lilla man behöver röra handen går bra ändå! och så slipper man frysa.. såå himla bra!
Förra året, när det var typ 30 minus i två veckor köpte jag äkta kopior china tek (ist för gore tex eller va de heter) billigt som satan på coop. Bästa investeringen jag gjort! De är stora, så jag fortfarande kan röra på tassarna om jag har raggisar. Fryser aldrig och de syns inte att de är så fula när man ändå har thermobrallor under.
Skylla på att det är jobbigt för tömföraren att pulsa i snö kan du inte heller göra, utan se det som ett ypperligt tillfälle att lära dig att stå still
Öva öva öva, klart du kan komma någon vart om du vill, och även om det bara är små små steg som du inte märker av, så kan du skriva dagbok så ser du framstegen om du tittar bak sen, för jag lovar, dom finns där!!!
Känns det som att hon med den obefintliga motivationen blev lite väl kaxig här eller?
Ja, lite kanske, men du Anni, vi kan peppa varandra, rapportera varje dag, eller iaf varannan, om vad du gjort med lillen, så rapporterar jag med! Eller vad säger du!