Tömköra, pisk vilket sort/märke använder ni???

Rialavargen

Trådstartare
Hejsan!
Ni som använder pisk vid tömkörning, vilket märke, eller vilken typ av pisk använder ni då? Får man inte skriva ut ett specifikt märke så får ni gärna pm-a mig.

Jag är nämligen på gång att köpa en pisk. Nu använder jag min kompis jätteslitna körpisk. Det är en pisk som är lite längre naturligvis men som inte har så lång "tråd". Den är super, lätt och skön att hålla i, men sliten:cry:. Jag har provat en billig longer-pisk, men den känns blääää.

Jag är villig att köpa kvalite, dyrare pisk om den får goda rekomendationer från er:laugh:
 
Sv: Tömköra, pisk vilket sort/märke använder ni???

Alltid körpisk.
Du har ju själv märkt att longerpisken inte riktigt fungerar som du vill.
Tyvärr är det inte alltid så lätt att få tag i bra körpiskar, jag letar just nu efter en lite längre än den jag har nu.
 
Sv: Tömköra, pisk vilket sort/märke använder ni???

Hojta till om du hittar något bra. Svårt att köpa över nätet då bilderna är svåra att se, ofta små bilder. Själv skulle man ju vilja provhålla för att känna vikt, svung och känslan. Att den ligger bra i handen.
 
Sv: Tömköra, pisk vilket sort/märke använder ni???

Piskmakaren i Lund! The one and only :) Det är en sån enorm skillnad på en sån körpisk och en billigare variant.
 
Sv: Tömköra, pisk vilket sort/märke använder ni???

jag har en vanlig dressyr pisk, longerpisken är bara i vägen. använder den nästan aldrig :/
 
Sv: Tömköra, pisk vilket sort/märke använder ni???

Håller med ovanstående, Piskmakarens är som en dröm att hålla i och hantera.
Balansen i dem är helt otrolig.
 
Sv: Tömköra, pisk vilket sort/märke använder ni???

Jag har en vanlig enkel körpisk som jag dock aldrig använder :p
Min häst lyssnar så bra på rösten att den är helt överflödig.
 
Sv: Tömköra, pisk vilket sort/märke använder ni???

kl

Har en longerpisk från Ullared som står i ett hörn. Använd två gånger det senaste året - nu står den utställd till allmänt förfogande om någon annan behöver pisk...

Använder långt dressyrspö - 120 cm. Mest som pekpinne, men det funkar fint. Detta är också någon billig sort, från Hööks tror jag, eller Börjes.

Jag har faktiskt lekt lite med en piskmakarens långpiskor på Eurohorse - det är absolut skillnad. För min del inte sådan skillnad att det motiverar inköp, men för någon som använder pisk i högre grad kan det säkert vara ett bra val.
 
Sv: Tömköra, pisk vilket sort/märke använder ni???

Åh förressten - har ni sett de där bambuspöna som hööks har nu? Skitsnygga!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp