Tömköra med kapson?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Curtis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 568
C

Curtis

Fungarar det bra? Jag tycker att sidepullen glider upp i ögat när han busar iväg. Inbillar mig att en ridkapson skulle sitta stadigare. Vad tror ni som rider med kapson att det skulle vara för fördel/nackdel med att tömköra med kapson?

Mvh Monika

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tömköra med kapson?

Jag har inte gjort det själv, men A som jag praktiserar hos, samt att jag har min häst hos P & A, deras unghäst (en 2-åring) som håller på och ha börjats att tömköras in, använder de ju kapson till. Verkar funka bra. Men jag har inte riktigt erfarenhet av hur det funkar vid "svårare" eller ja, mer krävande arbete i tömkörning. Men ja, det verkar ju stadigare än sidepull?

Tömkör alltid med kapson. Rider men det också ibland. Fungerar utmärkt. :)

Som du vet jobbar jag pålle på töm i kapson. Min sitter mycket stadigt, fastän han kan öppna munnen en del (ja, inte gäspa kanske, men tugga osv). Jag trodde först den kanske skulle behöva en käkrem, men det har funkat bra utan det.

psychogrrl skrev:
Som du vet jobbar jag pålle på töm i kapson. Min sitter mycket stadigt, fastän han kan öppna munnen en del (ja, inte gäspa kanske, men tugga osv). Jag trodde först den kanske skulle behöva en käkrem, men det har funkat bra utan det.
Minnet är inte det bästa, kunde ju frågat dig direkt!

Mvh Monika

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 277
Senast: lillamy73
·
Hästvård Jag har den senaste tiden sett en hel del studier som försöker ta reda på om hur mycket av sin egen vikt hästen kan bära. Man verkar... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 271
Senast: VegaL
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 821
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Får en tränare till stallet som håller på med akademisk ridkonst som ska komma och hålla lektion i markarbete. Äger dock ingen kapson...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka