A

Aranel

Hej! Är det någon som har en bra bild som beskriver tölt? Alltså hur hästens ben rör sig? Jag har letat överallt som jag kan komma på, men hittar ingen... :confused:

//Sara

Sv: Tölt...

Tack så mycket! Mycket lätt att förstå...
fast jag skulle behöva skriva ut animationen, och det är ju lite svårt... så om någon har en "stegsekvens", eller vad man kan kalla det, gärna i svartvitt, så vore jag glad... Jag ska nämligen förklara för min historielärare hur tölt fungerar. Häromdagen dagen pratade vi nämligen om hästens betydelse under vikingatiden, och islänningen var ju från början vikingarnas häst... Pass är ju lätt att förklara, men tölt är knepigare, särskilt för någon som inte vet nåt om hästar...:smirk:

//Sara

Sv: Tölt...

Har hittat lite fakta om gångarter bla tölt..dock står det på norska..om du vill ha faktan är det bara säga till så skickar jag det till dig.

//loddie

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Tidigare Ekenäsbon Stella Fältmarsch älskar sina islandshästar. Och det är speciellt gångarten tölt som hon gillar hos de här lugna...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: Ketrawzc
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
713
Senast: Squie
·
Ridning Hej! Min islandshäst har nyligen blivit barfota efter många år med järnskor. Rider med boots fram och tycker inte han ömmar något...
Svar
6
· Visningar
1 128
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka