fettso
Trådstartare
Eftersom jag kan mkt lite om tölt(tidigare dressyrryttare)och Islandshästar vänder jag mig till er.
Idag var jag hos "min" tränare och red på min vackra springare.
Vi försöker ju lära in tölten, hon har nämligen ingen naturlig.
Hon har svårt för tölt och spänner sig,sänker ryggen och kör upp huvudet.
Helst vill hon vara vanlig häst då trivs hon, när det blir tal om tölt tycker hon det är jättejobbigt.
Vi försöker verkligen jobba bakifrån och med sätet men hon blir så stark när hon slänger upp huvudet.
Så min tränare satte på en halsförlängare från nacken genom bettet och mellan frambenen.
Resultatet blev en arg och irriterad häst, men hon kunde banne mig inte slänga upp huvudet.
Hon töltade inte så mkt för hon orkade inte, nu fick vi i hemläxa att träna på det här viset med halsförlängare och prova i nerförsbackar i skogen.
Själv tycker jag det känns farligt att rida med halsförlängare hon blev liksom okontaktbar och väldigt stark.
Hjälp mig vad tycker ni??Hur ska jag träna??
I dom vanliga tre gångarterna fungerar hon super.
Idag var jag hos "min" tränare och red på min vackra springare.
Vi försöker ju lära in tölten, hon har nämligen ingen naturlig.
Hon har svårt för tölt och spänner sig,sänker ryggen och kör upp huvudet.
Helst vill hon vara vanlig häst då trivs hon, när det blir tal om tölt tycker hon det är jättejobbigt.
Vi försöker verkligen jobba bakifrån och med sätet men hon blir så stark när hon slänger upp huvudet.
Så min tränare satte på en halsförlängare från nacken genom bettet och mellan frambenen.
Resultatet blev en arg och irriterad häst, men hon kunde banne mig inte slänga upp huvudet.
Hon töltade inte så mkt för hon orkade inte, nu fick vi i hemläxa att träna på det här viset med halsförlängare och prova i nerförsbackar i skogen.
Själv tycker jag det känns farligt att rida med halsförlängare hon blev liksom okontaktbar och väldigt stark.
Hjälp mig vad tycker ni??Hur ska jag träna??
I dom vanliga tre gångarterna fungerar hon super.