S
smiling_sun
Kan ni inte lägga in lite bilder när ni tolkar era hästar? Berätta gärna vad för tolksele ni använder och var ni köpt den, hur ni lärde hästen att tolka mm...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nollan skrev:Hej!
Jag tolkar mycket efter min shirehingst. Jag har en vanlig körbrösta, i dragringarna fäster jag en elastisk bogserlina (köpt på biltema) i bogserlinan krokar jag i en stor karbinhake (som lätt kan glida på bogserlinan) Från karbinhaken har jag en lagomt lång lina som fäster i mitt draghundsbälte med en panikhake på. Så jag har bara tömmarna i händerna o kör jag på tok så behöver jag bara dra i panikhaken så är jag lös! (har testat vid några vurpor)
Den stora karbinhaken gör att jag kan köra lite på sidan o slipper få snöklumparna i ansiktet när vi galopperar i snön samtidigt som bröstan inte "vrider" sig när jag åker lite snett bakom.
Prova!! Det är jättekul!!!!
Jag tolkar mycket efter min shirehingst. Jag har en vanlig körbrösta, i dragringarna fäster jag en elastisk bogserlina (köpt på biltema) i bogserlinan krokar jag i en stor karbinhake (som lätt kan glida på bogserlinan) Från karbinhaken har jag en lagomt lång lina som fäster i mitt draghundsbälte med en panikhake på. Så jag har bara tömmarna i händerna o kör jag på tok så behöver jag bara dra i panikhaken så är jag lös! (har testat vid några vurpor)
Den stora karbinhaken gör att jag kan köra lite på sidan o slipper få snöklumparna i ansiktet när vi galopperar i snön samtidigt som bröstan inte "vrider" sig när jag åker lite snett bakom.
Vi brukar ha slalom eller telemark, fast en som fick testa förra året han tog sina vanliga Tegsnäs vildmarks tjohej plattförs, gick det med.JennyD skrev:Vad har ni för skidor? Miniskidor är käcka, men lite svårbromsade. Går det använda slalomskidor? Telisar är lite luriga då de inte kan lösa ut. Jenny
skogstomten skrev:Vi brukar ha slalom eller telemark, fast en som fick testa förra året han tog sina vanliga Tegsnäs vildmarks tjohej plattförs, gick det med.
Nora skrev:Haha...är det längdskidor? Vilket underbart ord!!
Slalomskidor tror jag är stabilast om man har några som passar (mest pjäxorna som ska passa då ju...)
Haha, önska inte något som du kan måsta risker att få upplevaNora skrev:Haha...jag vill träffa din pappa!! Om du kommer upp nån gång måste du ta med honom!
mazariin skrev:
Uppställda
Trav
Använder bröstan från hennes vanliga sele (samt däckeln i det här fallet). Har inte lärt henne tolka, eftersom hon kunde det från förut (inkörd).