mammaBerg
Trådstartare
Fick en fråga ikväll som jag svarade tvärsäkert på men läste ändå på i TR och blev fundersam på vad där står egentligen.
Frågan gällde om båda faserna ska vara felfria för att det ska vara ett gdk kval.
Mom 374 Kvalificeringsbestämmelser
Hänsyn tas till resultat som erhållits under de senaste 24 månaderna.
Kvalificeringsresultat gäller omgående.
Med grundhoppning menas någon av standardhoppningarna i moment 380 eller 381.
....
Vid bedömning två faser skall båda faserna vara felfria för att gälla som kvalificering.
Kvalificering för högre klass gäller även lägre klass.
2. Häst
Ekipage är kvalificerat till 1,30/1,35 m hoppning och lägre efter 2 felfritt genomförda grundhoppningar i 1,20 m hoppning eller högre.
Ekipage är kvalificerat till 1,40/1,45 m hoppning och lägre efter 2 felfritt genomförda grundhoppningar i 1,30 m hoppning eller högre.
Som jag tolkat så gäller båda faserna felfritt men när man läser under punkt 2 står där genomförda grundhoppningar. Grundhoppning definieras som standardhoppningar i punkten ovanför.
Inget om 2 faser i punkt 2 men det står i pg 381 att det ska vara båda faserna men vad står där då i punkt 2?
Frågan gällde om båda faserna ska vara felfria för att det ska vara ett gdk kval.
Mom 374 Kvalificeringsbestämmelser
Hänsyn tas till resultat som erhållits under de senaste 24 månaderna.
Kvalificeringsresultat gäller omgående.
Med grundhoppning menas någon av standardhoppningarna i moment 380 eller 381.
....
Vid bedömning två faser skall båda faserna vara felfria för att gälla som kvalificering.
Kvalificering för högre klass gäller även lägre klass.
2. Häst
Ekipage är kvalificerat till 1,30/1,35 m hoppning och lägre efter 2 felfritt genomförda grundhoppningar i 1,20 m hoppning eller högre.
Ekipage är kvalificerat till 1,40/1,45 m hoppning och lägre efter 2 felfritt genomförda grundhoppningar i 1,30 m hoppning eller högre.
Som jag tolkat så gäller båda faserna felfritt men när man läser under punkt 2 står där genomförda grundhoppningar. Grundhoppning definieras som standardhoppningar i punkten ovanför.
Inget om 2 faser i punkt 2 men det står i pg 381 att det ska vara båda faserna men vad står där då i punkt 2?