Töja ut byxor?

Problematisk

Trådstartare
Kanske dummaste frågan i år :D
Men jag ska snart iväg och tävla, så jag tog fram tävlingsridbyxorna och provade dem för första gången på ca ett år. Inte särskilt förvånande så har de blivit för små :arghh: Eller, inte FÖR små, de sitter egentligen bra överallt förutom i midjan där de är väldigt tighta.

Därav den dumma frågan: Går det att töja ut dem lite i midjan på något sätt? Det är kraftig resår och vanlig ridbyxknäppning. Materialet i själva byxorna är väldigt stretchigt.

Kan det gå att lösa på nåt vis? Eller måste jag ge upp mina älskade favoritbyxor? :nailbiting::cry:

Kanske dummaste frågan i år :D
Men jag ska snart iväg och tävla, så jag tog fram tävlingsridbyxorna och provade dem för första gången på ca ett år. Inte särskilt förvånande så har de blivit för små :arghh: Eller, inte FÖR små, de sitter egentligen bra överallt förutom i midjan där de är väldigt tighta.

Därav den dumma frågan: Går det att töja ut dem lite i midjan på något sätt? Det är kraftig resår och vanlig ridbyxknäppning. Materialet i själva byxorna är väldigt stretchigt.

Kan det gå att lösa på nåt vis? Eller måste jag ge upp mina älskade favoritbyxor? :nailbiting::cry:
Sy i en kil är det enda jag kan komma på. Annars köp nya som sitter bekvämt.

Nu har jag kollat på den där sidan, och funderar på om det går att göra så även med ridbyxor? Tänker för frackbyxor är väl inte stretchiga som ridbyxor, och jag vet inte om de har resår i midjan eller hur de är?
Det gör inget. Kilen kan vara stum. Klipp av linningen också ock lägg in kilen ända upp. Resten av linningen är ju i resår så den kommer funka som vanligt i alla fall även om en liten bit i bak blir stum :)

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 208
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 467
Senast: Liten
·
D
Katthälsa Hej, Skulle vara evigt tacksam för lite råd. Vi har en katt blandras norskskogkatt/bondkatt. Vi har även en ragdoll katt som vi köpte...
Svar
1
· Visningar
1 730
Senast: Tispe
·
Ekonomi & Juridik för att jag skryter för er på Buke om vilken bra fodervärd jag har till min gamling. Såhär är det. Jag lånade ut en av mina hästar på...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
42 634
Senast: majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel