Toalett inomhus

D

_Diddl_

Hej! Min hund har har hemliga toaletter i huset.

Hur får jag han att sluta kissa inne?
 
Sv: Toalett inomhus

Då är det inte så konstigt.;) Det kan ta ganska lång tid för vissa valpar att bli helt rumsrena,och för andra så går det jättefort.Och 13 veckor är inte alls gammalt. Se till att gå ut med valpen när den sovit,ätit,busat och när du ser att något är på gång. Att ha valp är ett heltidsjobb. Lycka till!
 
Sv: Toalett inomhus

Ja jag vet ju att han är en ung valp men det är snart dags för han att lära sig det att inte kissa *inne!*

Men du har rätt i det hela han lär sig när han blir större och har vant sig! :idea: :idea:
 
Sv: Toalett inomhus

Precis! Mina första valpar jag hade blev helt rumsrena mellan 4-5 månaders ålder. Och det kunde hända en olycka inne ibland om dom blivit skrämda eller busat för vilt. Medans den ena hunden jag har nu,aldrig gjorde något inomhus,inte ens när hon var 8 veckor. Så det kan variera. Det får ta den tid det tar,se bara till att gå ut med valpen ofta och speciellt efter bus,mat,sömn. Och att inte bestraffa hunden för olyckor inomhus.
 
Sv: Toalett inomhus

Tänk också på att du ser till att rengöra ordentligt där h*n kissat för att få bort doften:idea:
 
Sv: Toalett inomhus

Begränsa även området han har att röra sig på så att du ser vad han håller på med. Han ska inte vara ur ditt synfält om han inte är absolut nyrastad om du ska ha chans att se hans signaler för att han är kissnödig.
 
Sv: Toalett inomhus

Ja jag vet ju att han är en ung valp men det är snart dags för han att lära sig det att inte kissa *inne!*
Det kan ta lång tid att få en valp rumsren och hannar tar gärna lite extra tid på sig. Uppemot ett år kan det ta, sades det på en valpkurs jag var på. När de är så små kan de inte heller hålla sig, jämför med småbarn som inte riktigt kan sätta samband mellan kissnödig -> kissa -> kissa på bestämd plats.

Ta ut valpen så fort han sovit (de är nästan alltid kissnödiga då), beröm när han kissar ute, ta in honom direkt när han har gjort vad han ska. Stressa inte, låt det ta tid.

/Kimz0r med femmånadersvalp som i stort sett är rumsren dagtid men som fortfarande kissar inne kvällstid. Och dessutom ägnar sig åt lite revirpinkande.
 
Sv: Toalett inomhus

En valp på 13 veckor kan fysiskt inte hålla sig. Det är ditt ansvar att se signaler på när valpen är nödig och då ta med den ut. Säger som Kimz0r, begränsa området för valpen och släpp den inte ur synhåll hipp som happ. Inte heller anser jag att man ska fy:a valpen när den gör ifrån sig inne. Lyft upp den mitt i kisseriet (då slutar dom oftast pinka) och ut på en gång.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
414
Senast: movi
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
2 165
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp