S

Svíþjóð

På min nya dator kan jag inte se vissa .tk hemsidor.
Jag avlider.
Hur ska jag fixa så det funkar?
 
Sv: .tk

Hmm har för mig att denna fråga har kommit upp tidigare och det var brandväggen som bråkade eftersom tk är igentligen inte riktigt domän den som är gratis utan skicka vidare.

Sök på forumet
 
Sv: .tk

Inte jagt heller, det går inte söka på hur små tecken som möjligt har jag märkt :)
 
Sv: .tk

Bläddra bakåt i forumet och ögna igenom vad trådarna handlar om så kanske du hittar rätt.

Men använder du IE är jag ganska säker på att inställningarna som är felaktiga finns under verktyg/internet-alternativ/fliken Avancerat. Där finns massor av inställningsmöjligheter.
 
Sv: .tk

Laban skrev:
Inte jagt heller, det går inte söka på hur små tecken som möjligt har jag märkt :)

Minst FYRA bokstäver tyvärr.

Ganska dumt i vissa fall, men har förmodligen att göra med att sökningarna tar "mycket plats" på servern om jag fattat saken rätt.
 
Sv: .tk

Men för en som inte är expert på internetinställningar känns det lite dumt att prova sig fram..
 
Sv: .tk

Det är ju så man lär sig!

Prova, prova, prova.

Jag är helt självlärd när det gäller datorer och det är så jag gör för att lära mig.

Vad man ska ha för inställningar beror på vad man har för olika program och tillbehör i datorn. Det finns liksom inga helt generella.
 
Sv: .tk

Hur svårt är det att bocka ur/i en ruta och testa vad som händer???

Naturligtvis ska du inte ändra helt planlöst utan testa med en ruta i taget!!!
 
Sv: .tk

Och sen gav jag upp.
Fegisen kommer tillbaka.
Jag vill ha säkra resultat :angel:
 
Sv: .tk

Men jag kan inte ge dig några tvärsäkra tips.

Jag har olika inställningar där i mina tre burkar (en gammal PII med w -98, en PIII med XP och en bärbar turion64 med XP men jag märker ingen skillnad i hur internetet funkar på de olika burkarna.

Har du provat att använda dig av en annan webläsare än IE? Jag använder både Opera och Firefox vid sidan av IE. Opera är min favorit :love: IE används nästan bara när det inte går att öppna sidorna i någon av de andra två.
 
Sv: .tk

Förresten är det kanondåligt att ge upp på 2 minuter :eek:

Har inte dagens ungdom någon uthållighet alls :devil: :angel: :rofl: ;)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Plötsligt kan vi inte gå in på vissa hemsidor på vårat wifi. Tex inte min högskolas hemsida, eller här på bukefalos. Aftonbladet funkar...
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Tarnin
·
Tjatter Jag har köpt en ny mobil, och har inget bank id på den. Inte heller swish. Och för att kunna fixa det måste jag ju kunna komma in på min...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Karfitsa
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
633
IT & mobiler Jag rensar och rensar och rensar i min mobil. Jag tar bort foton, videos och appar jag inte använder oftare och oftare. Ändå är mobilen...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 341
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp