Tjuvridning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Snyggve

Trådstartare
När jag skulle låna min kompis häst igår så började jag fundera på om ingen annan vart och lånat den... :mad: Ingen har ridit hästen sen i onsdags, det hade alltså gått 4 dagar. Trots det var schabraket blött, bettet smutsigt (jag sköljer alltid väldigt noggrannt), sadeln lerig och senskydden smutsiga... Ägaren bor på gården, vi har bara en granne (en 50-årig gubbe) och stallet ligger lite undanskymt. Ingen har sett eller hört nåt. Däremot finns det några stall några 100 m bort. Vad tror ni?

Sv: Tjuvridning?

man kan ju börja undra!

eller är det någon klumpig sak som har tagit fel utrustning till sin egen häst. och snott eran. Haha

När jag skulle låna min kompis häst igår så började jag fundera på om ingen annan vart och lånat den... :mad: Ingen har ridit hästen sen i onsdags, det hade alltså gått 4 dagar. Trots det var schabraket blött, bettet smutsigt (jag sköljer alltid väldigt noggrannt), sadeln lerig och senskydden smutsiga... Ägaren bor på gården, vi har bara en granne (en 50-årig gubbe) och stallet ligger lite undanskymt. Ingen har sett eller hört nåt. Däremot finns det några stall några 100 m bort. Vad tror ni?

Jag tycker det låter som om någon lånat er utrusting vissa har lite svårt för vad som är vems..

Men som du sa så va ju inte fallet...

Va är det för häst....?
Snäll mot alla lr hur beter den sig??..
Fundera över det och så tycker jag ni ska fråga gubben om han sett något?!

Jag tycker det låter som om någon lånat er utrusting vissa har lite svårt för vad som är vems..

Men som du sa så va ju inte fallet...

Va är det för häst....?
Snäll mot alla lr hur beter den sig??..
Fundera över det och så tycker jag ni ska fråga gubben om han sett något?!

I stallet så är det jag och mitt kallblod, och stallägaren med sitt halvblod. Hästen det handlar om är alltså halvblodet, 170 hög, genomsnäll. Det är lite därför jag tycker det verkar troligt att nån har "lånat" henne.... Ingen har sett eller hört nåt :(

Ja, men jag var den sista som red hästen och jag är alltid noggrann med att göra rent. Så den förklaringen håller tyvärr inte heller :(

Det låter ju helt orimligt att någon skulle tjuvrida när stallet ligger som det gör, och om ingen har sett något.

Hagen syns iofs från vägen, men där är inte så mycket trafik, plus att ägarens hus ligger på gården. Så jag håller med om att det är orimligt att någon skulle tjuvrida, samtidigt kan jag inte komma på nån annan förklaring :(:confused:

Hygglig tjuvridare att ta rätt utrustning och senskydd....:angel::smirk:

Jag skulle nog leta annan förklaring! :)

Jag hade nog först kollat med den andra i stallet om h*n lånat ut sin häst till nån utan att ha sagt nåt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 147
Senast: As_Vegas
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Hästhantering Vet inte vart jag skulle lägga tråden men ni får flytta den om den hamnat fel. Nu tar jag allt från början: Jag flyttade in den 8...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 315
Senast: Remix
·
Träning Har haft uppe en tråd för ett bra tag sedan ang. mitt sto och en del funderingar runt henne. Behöver nog lite råd över vad jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama