Tjuvhund!!

wtf

Trådstartare
Hej!
Jag undrar om nån har tips på hur jag ska göra med min hund. Han är supergullig (oftast).
När han tjuvat saker som t ex bestick,kattleksak etc. och man ska ta av honom den så morrar och hugger han.Hur tränar man bort detta olustiga beteende??
Han är en omplaceringshund och jag har haft honom i 3 v.:confused:
 
Sv: Tjuvhund!!

Nu vet jag inte hur gammal hunden är, men oftast så har jag bara helt enkelt totalt ingoinerat beteendet och tagit saken. Bestämt, säkert och utan tjafs.
Är det hundar som jag av olika skäl inte vill ta en konflikt med. (tex okända hundar) så avledning, hysta en köttbulle och ta prylen när den går och äter köttbullen.
 
Sv: Tjuvhund!!

Lär honom byteshandel och byt allt.

Bestick mot en strumpa, strumpa mot en köttbulle osv. Det brukar de fatta fort och förstår att det inte är farligt att lämna bort grejer.

//E
 
Sv: Tjuvhund!!

Hej!
Jag undrar om nån har tips på hur jag ska göra med min hund. Han är supergullig (oftast).
När han tjuvat saker som t ex bestick,kattleksak etc. och man ska ta av honom den så morrar och hugger han.Hur tränar man bort detta olustiga beteende??
Han är en omplaceringshund och jag har haft honom i 3 v.:confused:

ras? Vad har han varit med om tidigare?Vanvårdad?Utan mat?
Beteendet kan ju härstamma från sådant att han inte vill lämna det som är hans. De tips du fått är bra byteshandel skapa förtroende.
 
Sv: Tjuvhund!!

han är en eng springerspaniel på 2,5 år..
så vitt jag vet så har han haft det bra tidigare, däremot vet jag att han har varit riktigt dryg när han var unghund. ex när han var 10 mån så bet han sin förre ägare så illa att hon fick sy... :crazy:

han kan byta, men allt går inte :( det är som att han vore schitzofren eller nåt eftersom han kan va hur gullig som helst å sen bli till värsta mördarhunden på 0-100... :(:(

egentligen spelar det inte så stor roll, men jag måste kunna ta av honom allt utan att behöva byta.. tänk om han skulle ta nåt vasst?
 

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
652
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2
Svar
26
· Visningar
774
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 795
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp