Tjustritten!

Sv: Tjustritten!

Jag och en kompis ska troligtvis rida PP:n. Det är första gången för både henne och mig så vi får väl se hur det går ;)
Någon mer som ska ställa upp i någon klass?

Då har jag anmält mig till min första PP. Spännande! Ingen annan som ska rida i någon klass?

Fan nu blev jag ju sugen... vimmerby är ju inte så långt bort! En pp borde damen klara... Återkommer när jag kollat datum och kostnad osv...

Då får du skynda dig, sista anmälningsdag är på mån 100906. Vore kul om fler ska rida :)

Nej, från Lkpg är det ju inte alls långt till Vimmerby, kan det vara 10-11 mil?

Ja jag såg! Hm... jag är bra sugen, jag har fixat en groom... måste prata med Sambon med innan jag bestämmer mig till 100%.

Jag har ju 2 st GPS er, vill du låna den ena o prova då? Fick intrycket att du skulle tycka det var spännande :p

Haha, ditt intryck stämmer till 100%! :D Ja, ska du dit så skulle jag jättegärna låna en för skojs skull. Men då behöver jag nog din hjälp med montering ;)

Enklast är nog att ha den i ett snöre runt halsen... eller i en sadelväska tror jag... Den är som sagt lite opraktiskt utformad...

Och nu har jag beställt den gula tävlingsboken med :o
Ska bara prata med sambon om det med... Är bra sugen på att ta 5 milen om det inte är så backigt, har mailat kontaktpersonerna och frågat. Annars tar jag 2 milen!

Sambon tyckte det lät som en bra ide :D
Så nu är bara frågan, ska jag fesa runt på en 2 mil eller ska jag vara lite vågad och ta 5 milen? jag har iaf tills på måndag på mig att fundera!

Jo, men det är lätt att säga såhär, det är ju en helt annan sak att göra det sen när man är på tävling och den lilla tävlings:devil: kommer fram...

Det lutar åt att jag tar 5 milen, mest för att det känns trisst att åka 10-12 mil för att rida en sträcka som jag lätt kan göra hemma...

Nån mer som ska rida 5 mil clear round och vill göra mig sällskap? :p
Jag kommer rida ganska sakta haha

Jag ska försöka ta mig runt min och Bandys första 80 km-ritt :D Det ska bli spännande! ...men som sagt, det är "att ta sig runt" som gäller och jag ska helt stänga av allt vad tävlingsdjävular heter... (de bor i mitt huvud annars...) :devil: :rofl:

Ska kanske också tävla, om det inte blir Göingeritten, då åker jag dit.

Ska tävla T 50km, vem mer :grin:

Nu håller jag på att få damp här ;)
Försöker anmäla mig, men hittar ingen anmälningsknapp att trycka på på ridsports hemsida! Vad fasen liksom, hjälp någon?

Är du inloggad då?
För när jag är inloggad i TDB finns en anmälningsknapp till Tjustritten :)

Tydligen var man tvungen att registera hästen först... Märks att det var några år sen jag tävlade va? :angel:

Nu kan jag inte anmäla för att de inte har registrerat betalningen av licensen än... fasen så krångligt allt ska vara, men jag antar att det är lätt när man väl sen kommit igång.

Om klassen du ska rida är lokal så kan du registrera hästen manuellt, så gjorde jag.

Nu har jag kollat och båda 50km-klasserna är lokala.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka