Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Likdelar som likdelar, tänker jag.
Ja jösses. Konsistensen på olika styckdetaljer är det jag är mest rädd för.Jag har ätit både insekter och märkliga styckdetaljer. Det jag har svårast för är nog läbbig konsistens, så för att jag skulle få i mig saker som hjärna och larver så vill det nog till att det inte KÄNNS som om jag äter just hjärna eller larver... (Ursäkta om det blev lite övertydligt.)
Varför? Jag fattar verkligen inte.. Och nu ser jag på tv-n hur man tillagar tjurtrtesiklar. Jag blir hellre vegan innan jag äter sånt.
Varför? Jag fattar verkligen inte.
Jag vet att man har tilllagat testiklar efter hästkastrationer.
För mig är det inte konstigare än någon annan styckdetalj. Jag är uppvuxen med hemmaslakt och man tog tillvara på et mesta från djuret.
För mig är det en form av respekt. Att slakta ett djur för att endast ta tillvara de "finaste" bitarna känns absurt. Vi tog inte tillvara testiklar men jag antar att om det varit vanligt hade vi gjort det.
Jag vet att man har tilllagat testiklar efter hästkastrationer.
För mig är det inte konstigare än någon annan styckdetalj.
Jag har ätit både insekter och märkliga styckdetaljer. Det jag har svårast för är nog läbbig konsistens, så för att jag skulle få i mig saker som hjärna och larver så vill det nog till att det inte KÄNNS som om jag äter just hjärna eller larver... (Ursäkta om det blev lite övertydligt.)
I min Facebook kom det igår en bild på olika torkade insekter som såldes i en vanlig matvarubutik. Och nu ser jag på tv-n hur man tillagar tjurtrtesiklar. Jag blir hellre vegan innan jag äter sånt.
Det var förr - innan de moderna bedövningsmedlen kom.Vi kastrerar tjurkalvar, det går inte att äta de testiklarna då kalven får avslappnande/ sövs innan o det även sitter i testiklarna.
Så det låter jättekonstigt om det tas tillvara hästtestiklar efter hästkastraktioner.