Jag har ett fux-sto på 7 år, och snart ger jag upp med henne... Hon är otroligt tjurig vid ridning, främst när jag ska fatta galopp. Hon tvärstannar då och vägrar gå framåt och vi har testat alla möjliga sätt för att få bort beteendet. Under vissa perioder försvinner det men det kommer lika snabbt tillbaka och det har i princip pågått under hela året. Hon får Stroppy Mare men det verkar tyvärr inte hjälpa... Vissa dagar är hon knappt tjurig alls och går hur fint som helst, medan det andra dagar är ren katastrof. Jag har haft henne i två år och innan detta problem började komma så har vi tävlat otroligt framgångsrikt inom dressyr och då har inget tjureri märkts (förutom möjligtvis lite ungponny-trots).
Finns det någon som varit med om samma sak, och vad har ni i så fall gjort? Vi vet verkligen inte vad vi ska göra längre och det verkar ingen som vi bett om hjälp göra iheller.... Otroligt tacksam för alla tips och råd som jag kan få!!
Finns det någon som varit med om samma sak, och vad har ni i så fall gjort? Vi vet verkligen inte vad vi ska göra längre och det verkar ingen som vi bett om hjälp göra iheller.... Otroligt tacksam för alla tips och råd som jag kan få!!