Mazzz
Trådstartare
Jag blev lite fundersam, när jag var med en kompis i ett stall där denne har sin häst. Det står även andra hästar där, men det var specifikt två som har samma ägare som förbryllade mig, en häst och en ponny. Båda var tydligen tjocka enligt ägaren och skulle då inte ha hö på kvällen när de tas in - utan bara lite "för att det ska se bra ut". Det som förbryllade mig var att de fick sin vanliga kraftfodergiva, men "inget" hö.
Tänker det borde väl vara bättre att ta bort kraften istället för grovfodret då de behöver tuggtiden, de står ju ändå inne hela natten eller tänker jag fel?
Rent spontant får jag känslan att hästar blir tjocka på kraftfodret än på grovfodret men jag kan ha fel, såklart handlar det väl som med allt annat om hur mycket man ger.
Hur går era tankar kring tjocka hästar och bantning?
Tänker det borde väl vara bättre att ta bort kraften istället för grovfodret då de behöver tuggtiden, de står ju ändå inne hela natten eller tänker jag fel?
Rent spontant får jag känslan att hästar blir tjocka på kraftfodret än på grovfodret men jag kan ha fel, såklart handlar det väl som med allt annat om hur mycket man ger.
Hur går era tankar kring tjocka hästar och bantning?