Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänk på det som axel sa när man köper billigare stänger, kindkedjekroken sitter åt fel håll. Jag tog mina sprenger krokar och satte på h***s stången, men såg på den hemsida du länkade till att man kan köpa krokar....
Det är så beroende från mun till mun vilket som blir snällast. De är ju tyvärr varierande i utformningen även i munnen så det beror lite på hur högt de har i gommen, tändernas placering, tungans storlek m.m
*knapplån*
Min valack är väldigt lugn i munnen och har aldrig några problem så länge det är tunna stänger man stoppar in i munnen på honom. De stortrivs han på.
Men om de är tjocka , de fullkommligt hatar han! Då springer han och gapar och skramlar och är orolig i munnen hela tiden.
Samtliga stänger på Hööks tycker han är på tok för tjocka! Det finns inte ett enda där som är tillräckligt smalt.
Det bästa bettet jag har är ett olympus men jag vet tyvärr inte tjockleken på det. Men det är tunnt, med tungfrihet och med normallånga skänklar (vilket också spelar in på trivseln).
Så, det jag egentligen ville ha sagt är, att den oroliga munnen säkert försvinner om du köper en lite tunnare stång.
Enklast är att mäta med ex. ett skjutmått
Vill man vara mera matematisk kan man mäta omkretsen och dela med pi.
Hur tjockt är det du har i mm? Har du bild möjligen?