J
Jonnah
Hej, min lilla sköthäst är tjock och när jag frågade lite om hur man kan banta hästen på ett bra sätt, tipsade en om att hästen behövde mer protein och mindre energi, för att den kunde bli tjock av det. Så tipsade h*n om lucern. När jag läste om lucern verkade det mest vara till för smala hästar som behövde få upp hullet, men jag tyckte att fröklaringen jag fick om att för mycket energi blir till fett om man inte gör slut på det, lät väldigt vettig, för så är det ju med människor.
Jag kan absolut ingenting om foder så det vore snällt om någon kunde ge mig lite råd.
Är det någon som har bra erfarenhet av att ge lucern till en rätt tjock liten häst? Funkar det? Ska man ge bara det eller upptill hö? Vårat hö är väldigt bra enligt analysen. men mer vet jag inte, ägaren sa bara att det var bra.
Tacksam för svar!
Jag kan absolut ingenting om foder så det vore snällt om någon kunde ge mig lite råd.
Är det någon som har bra erfarenhet av att ge lucern till en rätt tjock liten häst? Funkar det? Ska man ge bara det eller upptill hö? Vårat hö är väldigt bra enligt analysen. men mer vet jag inte, ägaren sa bara att det var bra.
Tacksam för svar!